Avatar billede jnoval Nybegynder
11. januar 2011 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug forskellige java version i IE

Hvordan kan jeg vie at script vælge mellem forskellige version af Java.
Vi har forskellige web-services som kræver forskellige versioner af java.
Jeg vil gerne lavet en genvej eller start script på brugerenes desktop som de kan bruge når de skal bruge de forskellige web-services som kræver forskellige java versioner.

F.eks.
genvej 1: web-serner 1 skal bruge 1.5.xx
genvej 2: web-server 2 skal bruge 1.6.0.21
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2011 - 16:26 #1
Hvis du i.s.f. den traditionelle maade at starte applets paa bruger Java Web Start til dine applets kan du i JNLP filen angive krav til Java version!
Avatar billede jnoval Nybegynder
12. januar 2011 - 00:15 #2
Jeg er ikke helt med hvordan jeg skal gøre det.
Jeg tænkte mere på en bat script som sætter en environment der peger på java version og derefter starter IE.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2011 - 04:05 #3
Du bør kunne skifte inde i Java kontrol panel.

Men hvis du har mulighed for at få de applets til at bruge JNLP og angive version, så skulle der slet ikke gøres noget som helst.
Avatar billede jnoval Nybegynder
12. januar 2011 - 10:35 #4
Ja men jeg kan ikke få brugerne til at skulle bruge java kontrol panel når de skifter mellem servere
nok nemmere og forklare de skal starte via en genvej.
Jeg kan ikke styre applets da det er software fra Oracle.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2011 - 01:09 #5
Jeg kan godt se problemet.

Har du is i maven og en god backup kan du prøve at lege med:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_SUN\SELECT\RegPath
Avatar billede jnoval Nybegynder
29. januar 2011 - 21:44 #6
Desværre fandt jeg ikke en brugbar løsning, så jeg lukker. Tak for forsøget.