Avatar billede rea Nybegynder
13. januar 2011 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændre tekstfarve ved mouseover

Er der en, der kan fortælle mig, hvordan jeg får den til at ændre tekstfarven ved mouseover i undermenuerne?

http://www.codestarlive.com/themeforest/thecanyon/css/style.css

http://www.codestarlive.com/themeforest/thecanyon/
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2011 - 18:23 #1
du har denne kode
        <!-- begin main menu -->
            <div class="menu_container">
                <div class="menu_items">

                    <ul class="main_menu">

                        <li><a href="index.html">Home</a><br /><span>it all begins</span></li>
                        <li><a href="with_navigation.html">About</a><br /><span>who we are</span>
                            <ul>
i undermenu skal du også have en class, så du kan justere farver der, og kun der (fx sub_menu)
og i css skal der så være en
.sub_menu a:hover{
    color:#FF0033;
}
Avatar billede rea Nybegynder
13. januar 2011 - 19:21 #2
Tak for kommentaren - jeg er desværre ikke særlig skrap til det her koderi og kan ikke få det til at fungere...

Kan du evt. skrive, hvordan class'en skal sættes ind i html-koden?
Avatar billede webweaver Praktikant
13. januar 2011 - 19:41 #3
I dit stylesheet,

a.sub_color:hover{
color:#FF0033;
}

Så vil din menu skulle se således ud,

<li><a class="sub_color" href="with_navigation.html">With Navigation</a></li>
<li><a class="sub_color" href="full_width_page.html">Full Width Page</a></li>
<li><a class="sub_color" href="column_page.html">Column Page</a></li>
<li><a class="sub_color" href="simple_page.html">Simple Page</a>
Avatar billede rea Nybegynder
13. januar 2011 - 20:17 #4
Jeg synes ikke, der er så meget jeg kan gøre forkert, men på trods af det, fungerer det stadig ikke...
Avatar billede webweaver Praktikant
13. januar 2011 - 20:29 #5
Når jeg kigger på sitet nu, har du ikke gjort som jeg har vist ovenover i hvert fald.
Avatar billede rea Nybegynder
13. januar 2011 - 20:33 #6
Sitet er heller ikke mit - det er et template, jeg har købt. Det skulle jeg selvfølgelig have gjort opmærksom på.

Jeg sidder bare og arbejder lokalt og har ikke smidt noget op, som du kan se.
Avatar billede webweaver Praktikant
13. januar 2011 - 20:39 #7
Okay. Det bør virke. Medmindre du har andet CSS liggende til at overskrive det. Prøv at placere din stump CSS i bunden af dit stylesheet og så lav farven om til red, så du er sikker på at der sker noget.

a.sub_color:hover {
color: red;
}

Og husk at have din class på alle dine a tags ned igennem hvor det skal gælde. Undermenuer på undermenuer og så videre ...
Avatar billede rea Nybegynder
13. januar 2011 - 20:56 #8
Tak for tålmodigheden :-)

Jeg har nu lagt det op, så du kan se det:

http://wristwatches.dk/test/

http://wristwatches.dk/test/css/style.css

Jeg kan kun lavet ændringen for en enkelt af undermenuerne.
Avatar billede rea Nybegynder
12. februar 2011 - 21:12 #9
Fandt aldrig en løsning...