Avatar billede pkc Nybegynder
15. januar 2011 - 10:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

? genåbne Lukket regnskab, hvordan?

Jeg har DUMMET mig - jeg har afsluttet 2010 - overført data til 2011 og TROEDE så at jeg fortsatte kunne udligne fakturaer i 2010 og så blot overføre som efterposteringer. Det kan (man) ikke.

Hvordan fixer man 2010 så det genåbnes - og jeg er villig til at starte forfra med 2011 - (f .....!!!)
Avatar billede ottobp Novice
15. januar 2011 - 10:45 #1
ja  det  er  ikke  så  smart

jeg  står  på  mål for  sådant  et problems  løsning  på  min  normale  supportside  til  summaspørgsmål

www.summasupport.dk

du  er  velkommen  til  at  se  mig  an  der

og  løsningen  er  at  du  sender  mig  en  sikkerhedskopi  af  dit  2010  sådan  som  det  ser  ud  lige  nu og her

jeg  går  ind  og  fixer  dit  problem  idet du  får  en  oplåst  sikkerhedskopi  tilbage  til  gendan  i  dit  summa program

kan  kontaktes  på    ottobp@gmail.com
Avatar billede ottobp Novice
15. januar 2011 - 10:58 #2
det  her  er  ikke  lige  noget  man skal  rode  med  som  alm. bruger.  Den  alm.  bruger  får i  forbindelse med Operationen  AFSLUT REGNSKAB  et  spørgsmål  VIL DU LAVE EN SIKKERHEDSKOPI  her skal man svare  JA  så  man  kan  gendanne  -  men  der har du  sagt  NEJ  og  så  er man  lidt  på  Herrens Mark

mvh

Otto B. Petersen  -  certificeret forhandler af SummaSummarum
www.summasupport.dk  tlf. 283 44 283
Avatar billede ottobp Novice
15. januar 2011 - 12:22 #3
til Per Krabbe  du  må  undskylde  at jeg  har  lavet  en generel vejledning  om  hvorledes  man  undgår problemet.  Det  var  IKKE  for  at  "træde i såret" -  men måske  lidt  for at frikende programmet, så ingen  går hen  ved et isoleret kig på spørgsmålet  kunne  gå hen  og  få  den  opfattelse at det er da et møj program,  der  bringer een i  den  lidt  kedelige situation. Jeg  håber du  vil  acceptere den forklaring

men at intet er  umuligt  at redde -  når galt  nu  er sket.
PS.  Har du  fået lavet en  stribe fakturaer  i  dit  nye  2011 regnskab  -  så lad lige  være  med at slette  det.  Dem kan det måske betale sige  at  kopiere  ud  for senere  import  i  det  "rigtige" 2011 regnskab  som  du  får  lavet  her lidt senere.  Er  det  blot  et par stykker  så  glem  det så er det hurtigere at skrive  dem på ny  -  men  har du  en større portion som  allerede  er lavet; så er det måske værd  og overveje genbrugen af  de lavede fakturaer.

mvh
Otto B Petersen
Avatar billede uploadit Nybegynder
15. januar 2011 - 15:41 #4
Hej

Du skal ha låst dit regnskab op, hos en certificeret forhandler.

Kontakt gerne undertegnede for at få det gjort

mvhkim
Avatar billede bittenskotte Nybegynder
25. januar 2011 - 11:38 #5
du kan lave efterposteringer ved at gå ind i regnskabet igen, bogføre det du skal og når du lukker regnskabet spørger dem om den skal overføre hvis der er noget at overføre. du kan ikke starte forfra - men kan efterpostere næste lige så længe du vil.
Avatar billede pkc Nybegynder
27. januar 2011 - 09:37 #6
Det var vist ikke spørgsmålet - men tak for dit indlæg.
Avatar billede pkc Nybegynder
27. januar 2011 - 09:38 #7
Takker - har fået hjælp.
Avatar billede pkc Nybegynder
27. januar 2011 - 09:38 #8
Tak