Avatar billede goof78 Nybegynder
15. januar 2011 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Onboard GFX, ændring af dedikeret ram?

Hej kloge hoveder.

Har fået ny arbejdsbærbar, med onboard GFX(Intel HD Graphics), hvor af der er 64MB dedikeret til GFX, 1696MB delt grafikhukommelse, og 1632MB delt systemhukommelse.

Da den har 6GB ram, tænkte jeg på om ikke jeg kunne tildele eks. 512MB dedikeret GFX hukommelse?

Har været i BIOS og kigge, men det ligner ikke de indstillinger jeg plejer at kende, og kan ikke finde nogle indstillinger for GFX, så mon det er noget der kan gøres i windows, hvis det overhovedet kan ændres?
15. januar 2011 - 13:12 #1
Provokation: Du kan jo forsøge at ændre din status mht Point ude: 715 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/goof78

Evt. læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] for at lukke spørgsmålet...

---

Det er ikke alle BIOS'er (?) der har den mulighed... sååååå...

Men er det noget 'problem' når der umiddlbart er 6Gb at lege med ?
Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2011 - 13:38 #2
ingen bundkort, kan dedikere flere ram til grafikkortet... De dedikerede sidder "på grafikkortet", de delte er fra systemets ram ressourcer.
Avatar billede goof78 Nybegynder
15. januar 2011 - 15:14 #3
Karise:
Tak for hintet, det var desværre kun 2 ud af mange åbne spørgsmål der var konkrete/brugbare svar i, men dem er der givet point til, så  mangler jeg kun 655 at slippe af med, syntes det vil være ufint at give mig dem selv.

BEGGE:
Tror faktisk ikke jeg har haft en bærbar før uden "ekstern" GFX, så gik bare ud fra man kunne "reservere" en bestemt sum udelukkende til GFX siden, men den tager måske bare hvad den har brug, når/hvis der er ledig ram nok?
15. januar 2011 - 15:40 #4
Ref #3 - part 1 ->

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Ellers læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Men du bør altid pænt vende tilbage og fortælle status...
Avatar billede goof78 Nybegynder
15. januar 2011 - 16:12 #5
Karise:

Er du ikke sød lige at holde det i en privat besked, det er ikke relevant for mit spørgsmål.
Avatar billede goof78 Nybegynder
30. januar 2011 - 08:33 #6
ss