Avatar billede dramsgaard Nybegynder
16. januar 2011 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Layer og position

Jeg har et layer der vises, når en bruger skriver i et tekstfelt. Mit layer skal vises lige under dette tekstfelt. Jeg bruger "position: absolute;" til at styre placeringen på siden, men det virker ikke hvis f.eks. browservinduet ændres, da tekstboksen derved flyttes (og mit layer ikke flyttes).

Hvis jeg bruger "position: relative;" flytter mit layer sig, men det ligger sig ikke ovenpå alt det andet indhold på siden når det vises (som ved position: absolute), men skubber istedet indholdet længere ned på siden.

Problem:
Hvordan får jeg mit layer til altid at være under min tekstboks uden at det flytter indholdet på siden under min tekstboks når det vises, men blot ligger sig oven på)??

Jeg har prøvet med z-index men synes ikke rigtig det virker.
Avatar billede tjens Nybegynder
16. januar 2011 - 11:29 #1
Er javascript en mulighed?

Så kan tekst placering aflæses og popup placering ændres, når den skal vises, som demonstreret i dette svar: http://www.eksperten.dk/spm/928951#reply_7717654
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
16. januar 2011 - 11:43 #2
tjens >> tak for kommentaren.

Det kan godt være javascript er den bedste løsning - jeg havde lidt håbet der var en simpel css metode.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
16. januar 2011 - 12:18 #3
tjens >> jeg har løst problemet med javascript, så hvis du vil have point, så smid et svar.
Avatar billede tjens Nybegynder
16. januar 2011 - 12:27 #4
Hermed et svar.

Denne artikels emne minder om dit problem:
http://dustyreagan.com/using-css-to-absolute-position-object/
Avatar billede OskarRough Nybegynder
16. januar 2011 - 15:59 #5