Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
17. januar 2011 - 22:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Dansk bredbånd og routere

Hej Eksperten.

Jeg kan se at der er andre der har oprettet lignende spørgsmål, men jeg har ikke fundet nogle brugbare løsninger på problemet. Jeg har haft Dansk Bredbånd i et halvt års tid uden problemer.

Vores forbindelse er 10/10MBit og vi kører IP-tv og internet over en fordelerboks (Tilgin A B HG1312). Problemerne startede d.11/1-11 og udmynter sig i at internettet "fryser" ca. hvert andet minut. Det virker til at være værst i "primetime". Hvis jeg kobler en computer direkte til fordelerboksen løses problemet tilnærmelsesvis. Jeg har købt en ny router som er en Cisco/Linksys E2000 (for at prøve at løse problemet selvom det ikke før har været problemer med den gamle router) og jeg startede med at sætte den op helt efter bogen (med wizard og medfølgende CD, skønt jeg normalt går direkte til det manuelle setup). Problemet er fuldstædig det samme med den nye router.

Jeg har én computer+en printer som kører på kabel via routeren+en switch. Det er dog det samme hvis jeg kører uden om switchen. De trådløse computere og den på kabel fryser samtidigt. Jeg har fået skiftet fordelerboksen fra DB, men ingen ændring, har to TV-bokse/fjernsyn over fordelerboksen de kører som de skal.

Håber nogen kan hjælpe! (Det kan DB tilsyneladende ikke).
Avatar billede a62681 Nybegynder
17. januar 2011 - 22:59 #1
Du får nok et hint om åbne spørgsmål vil jeg tro...

Nå, men mit gæt er at det er din udbyder der har et problem hvis det kun er tilnærmelsvis det virker direkte fra boksen.
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
18. januar 2011 - 10:31 #2
Jeg har i hvertfald lidt svært ved at forestille mig noget andet, med mindre DB har ændret noget i opsætningen uden at informere kunderne. Det har kørt perfekt med samme opsætningen som da fejlen opstod d.11/1-11..
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
18. januar 2011 - 16:03 #3
Nå, DB ringede i dag og sagde at de havde fundet fejlen og at det var dem der havde konfigureret noget forkert. Problemet ser ud til at være løst! (7-9-13).
Avatar billede a62681 Nybegynder
18. januar 2011 - 20:22 #4
Tillykke med det
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
18. januar 2011 - 21:20 #5
Tak for det!

Halvt-off-topic:
Jeg må lige slutte af med at give DB noget kredit, da de fleste kun skriver når deres net ikke virker, det giver et lidt skævt billede. Deres kunde support er faktisk super i mødekommende og rare at snakke med. Jeg har en langt bedre oplevelse af deres support end jeg f.eks. har haft med TDC's. De fik også rettet fejlen selvom det selvfølgelig var irriterende den uge det stod på.

Jeg har en 10/10MBit forbindelse, når jeg måler den er den ca. 9.95/35MBit og hastigheden er langt mere stabil end den jeg har haft både hos TDC og Cybercity tidligere. Det er den første fejl jeg har været ude for i den tid jeg har haft DB og det IP-TV de udbyder virker også upåklageligt.