Avatar billede livse9 Nybegynder
18. januar 2011 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Liste alfebetisk, ønsker den "hopper" til dem der starter med a ved indtastning af a i feltet

Ja det hele står vist i overskriften ;)

Jeg laver en liste i Excel, og når jeg i drop-down-liste-feltet skriver "a" ønsker jeg at den kun viser de valg der starter med a i dropdownlisten.

Er der nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
18. januar 2011 - 18:39 #1
hvis det er lavet med datavalidering, så hvis du først skriver det bogstav det starter med og trykker på drop-down-listen pil, så hopper den til det.

Den viser dog ikke kun dem der starter med det.
Men hvis listen er sorteret, så hopper den til det første der overholder det/de indtastede.
Avatar billede finb Ekspert
19. januar 2011 - 10:56 #2
Det lyder mere som noget sql i Access ?
Måske skal du over i vba.

mvh finb
Avatar billede livse9 Nybegynder
21. januar 2011 - 09:30 #3
@newbieatphp : TAK - det var lige det jeg mente, smid et svar :)

@finb: jeg vil rigtig gerne undgå VBA, og bare holde mig til alm Excel :)
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
21. januar 2011 - 11:58 #4
okay super