Avatar billede Mollej Praktikant
18. januar 2011 - 18:16 Der er 1 kommentar

AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, bliver den for varm og holder den kun 3 år?

Hej jeg står og skal købe nu PC jeg havde kig på en med dette i

Kabinet
Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Blæsere: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bag, mATZ, ATX, Rød LEDs Af/På
Strømforsyning
Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Blæser
Processer
AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed
Bundkort
MSI 870A-G54, Socket-AM3 ATX, AMD870+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Military Class
DDR RAM
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3
Harddisk
WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM
Grafikkort
ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort, 256bit

Jeg hører en bekendt som ikke anbefaler AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, fordi den bliver alt for varm + den ikke holder mere end 3 år

Senere på dagen går jeg ned til den lokale Computer forretning hvor de ikke sælger AMD mere fordi de bliver for varme forklare han og at man får mere for pengene ved en Intel Processer

Da jeg kommer hjem ringer jeg til forhandleren og hører om det han siger så at jeg nok skal opgradere pcen om tre år kan det virkelig passe? og hvad mener i jeg skal gøre

Den skal bruges til Call of Duty, Counter Strike, Football Manager

Mvh.
Morten

Er det rigtig at AMD ikke holder så længe
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2011 - 19:30 #1
AMD processorer har altid haft ry for at være de bedste til spil i forhold til Intel.

Tillige har AMD også tidligere afgivet mere varme end Intel proccesorene, men idag er de stort set lige gode i at være på samme temp. og holdbarhed.

Og nej, AMD holder lige så længe som intel processorer, hvis ikke de faktisk holder længere.
Kender du nogen der har en AMD der er stået af efter 3 år ?
Kender du nogen der har en Intel der er stået af efter 3 år ?

Når der snakkes om opgradering efter en 3 år, så er det højst sandsynlig pga. spillene til den tid kræver noget mere af pc`en, især af grafikkkortet.
Det er dog ikke kun et fænomen på AMD computere, men et generelt problem med ALLE computere, uanset om det er Intel, AMD, stationære eller bærebare.