Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. januar 2011 - 21:13 Der er 5 kommentarer

en af 3 maskiner vil ikke på WIFI efter router skift

En af mine venner har et sært problem.

Han har trådløs net i hele huset det her virket super fint til hans gamle router stod af, han har så købt en ny, vi har sat den op som den gamle med samme sikkerhed og kryptering.

hans 2 stationære der har trådløs netkort og køre win xp fungere fint.

Men hans noget nyere bærebare hp der kør vista er kun delvis på

den siger den er på men kun lokalt.

der er ikke lavet noget om på maskine fra før ud over den router den skal logge på da den jo er ny.

ser man under dens netkort kan man se den modtager data men den sender ikke noget.

kan man på en eller anden måde nulstille den totalt på net delen så den ikke husker nogle gamle netting.

eller findes der en anden løsning.
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
18. januar 2011 - 23:41 #1
Tjek lige at det ikke er noget kanal 13 noget.. Skift til kanal 1, 6 eller 11. Noget hardware vil ikke bruge kanal 13, og noget har jeg set virke "halvt"?

/Klaus
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. januar 2011 - 23:51 #2
altså kanal 13 på routeren ?
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
19. januar 2011 - 00:25 #3
Altså som i, ikke at bruge kanal 13 på routeren :-) Prøv med kanal 1,6 eller 11.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
19. januar 2011 - 00:30 #4
det får jeg lige under søgt.
Avatar billede ZiiFii Nybegynder
26. januar 2011 - 22:16 #5
slet evt. gamle trådløse netværk, hvis i har angivet samme SSID til den nye router er det ikke sikker vista kan finde ud af det selvom indstillingerne er de samme.>>>

åben NETVÆRK OG DELINGSCENTER, i venstre side skulle i gerne finde teksten ADMINISTRERE TRÅDLØSE NETVÆRK, tryk på teksten og slet det gamle SSID.

Nulstilling af alt vedrørende netværkskort.>>>

tryk på start, i søgefeltet skriver du >>>  cmd  <<< og trykker enter, så skulle der gerne åbne et vindue med sort baggrund, her skriver du >>>    netsh winsock reset  <<< og trykker enter, herefter genstarter du pc, så skulle alt gerne være nulstillet.