Avatar billede Pawel Novice
19. januar 2011 - 19:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digitalt TV på bærebar.

Hej allesammen

Jeg vil gerne se DR1, DR2 og TV2 på min bærebar(HP G62, windows7). Jeg ville høre om der er nogen af jer der har god efaring med hvad der virker og hvad der skal til?

Venlig hilsen
Story
Avatar billede festjest Nybegynder
20. januar 2011 - 11:04 #1
Jeg vil foreslå du bruger dr.dk live http://www.dr.dk/nu/live til dr programmer. Du kan så bruge tv2 sputnik, http://sputnik.tv2.dk/ til tv2, dette koster dog penge.

Hvis du tænker på at købe en usb-tv-adapter ting skal du være opmærksom på at de antenner der følger med som regel skal stilles ved siden af tv-masten for at de virker uden forstyrelser.
Ellers skal du bruge en alm. stueantenne (digital) eller hvis du har cabel tv bruge det.
Avatar billede Pawel Novice
20. januar 2011 - 20:24 #2
Hej festjest

Hvad slags alm. stueantenne (digital) skal jeg have fat på så. Der hvor jeg vil se tv er der ringe internet og intet kabel. Stueantennen skal vel have en dims der forbinder den til den bærebare pc?
Avatar billede festjest Nybegynder
20. januar 2011 - 21:04 #3
Det er lidt forskelligt hvad der er adgang til hos din lokale hardware pusher. Men gå efter én hvor du kan tilslutte noget signal forstærker (følger med i pakken).

Ellers fandt jeg denne test: http://www.pcworld.dk/art/7834?page=9

Hvis du bor i en by burde en stueantenne værre nok, ellers skal du muligvis have fat i en større model til at montere undenfor.
Avatar billede Pawel Novice
29. januar 2011 - 23:09 #4
Hej festjest

Kan du ikke smide et svar, så smider jeg points i din retning :-)

Jeg købte et lille usbsæt med en lille antenne fra Bilka, den gav ikke nok forbindelse. Det er ok, jeg fik lov til at aflevere hvis vi ikke kunne bruge det :-)

Så ud og kigge efter en stor antenne :-)
Avatar billede festjest Nybegynder
30. januar 2011 - 11:03 #5
Her er et svar :)