Avatar billede muratkaya9 Novice
21. januar 2011 - 09:30 Der er 3 kommentarer

ingen adgang til en af fælles mapperne....

Hej.

Jeg har lavet en fælles mappe til min bærbar og computer. Jeg kan godt smide noget i mappen fra den ene computer, men fra den anden computer kan ikke smide noget ind. Den siger at disken enten er fuld eller skrivebeskyttet. Jeg har slået fluebenet fra skrivebeskyttet. Det har ikke hjulpet..

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2011 - 09:42 #1
Evt. FAT32 problem med at du ikke kan flytte filer over 4Gb ?

Du kan evt. converte de drev du flytter imellem til NTFS, således at alle dine drev er NTFS på alle maskiner.

Klik på Start, peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, og klik derefter på Kommandoprompt.
Skriv følgende ved kommandoprompten, hvor drevbogstav er det drev, der skal konverteres: convert drevbogstav: /fs:ntfs

Skriv f.eks. følgende kommando for at konvertere E-drevet
(udskift e med de drevbogstaver du vil convertere)
til NTFS: convert e: /fs:ntfs

Bemærk! Hvis operativsystemet kører på det drev, du konverterer, bliver du bedt om at planlægge opgaven, når du genstarter computeren, fordi konverteringen ikke kan fuldføres, mens operativsystemet kører.
Klik på JA, når du bliver bedt om det.

Når konverteringen til NTFS er fuldført, vises følgende:
Konverteringen er fuldført
Afslut kommandoprompten.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
21. januar 2011 - 09:59 #2
haverslev
så vil den jo ikke sige at den er skrivebeskyttet.

muratkaya9
prøv at højreklikke på mappen med en bruger hvor du har rettighedder til den og så gå ind under sikkerhed og så tilføg den bruger der ikk har adgang :)
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2011 - 10:19 #3
frederikbh > den skriver altid ved den slags  "enten er fuld eller skrivebeskyttet" - sååå, lad nu bar spørgeren prøve det :-)