Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2011 - 16:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DVD brænder uden lyd

Samsung DVD Brænder IDE-S222A kan "køre" i dette drev MEN ikke afgive lyd. Har afprøvet drevet på anden maskine virkede. Har prøvet andet drev på maskinen det virkede upåklageligt. Efterset i systemopsætning om det stod rigtigt, ok. Enhedshåndteringen OK.??? Hva nu ?? Giv lyd!!
På forhånd tak
Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2011 - 16:50 #1
HOV,, kører Windows 7, Microsoft media player 11.
23. januar 2011 - 16:52 #2
...MEN ikke afgive lyd... - er det når du afspiller en AUDIO CD, at du ikke kan 'høre' noget ?
Eller hvad mener du her ?

Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2011 - 17:35 #3
Når jeg afspiller Audio CD kan jeg se den kører men ikke giver lyd! Den starter altså progr. Media Player op og viser titler.

Win 7
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 17:43 #4
Og du har tjekket indstillinger i Mediaplayer efter?
Fejlen må ligge her vil jeg mene.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 17:46 #5
Du kunne jo som testforsøg prøve en anden afpsiller til at afspille med.
Winamp for eksempel.http://www.winamp.com/media-player/en
Den understøtter også play hvis du er tdc kunde.
Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2011 - 17:57 #6
220661Hej Prøver lige med winamp. Har nemlig forsøgt med flere andre, VLC, Gom player, virkede ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 18:19 #7
Hvad med dine indstillinger i kontrolpanelet til lyd?
Wawe er ikke skruet helt ned vel?
23. januar 2011 - 18:23 #8
... når et CD drev afspiller "gammeldags" AudioCD'er kommer lyden ud analogt på AudioStikket, og via http://www.tweak.dk/test615/2.jpg forbindes til tilsvarende stik på dit lydkort...
Siger det dig noget ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 18:28 #9
Det burde de jo også have haft monteret på den anden pc hvor drevet virkede ikke??
Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2011 - 18:35 #10
Hej Larry ja, for jeg har "et sted" set indstilling til digital afspilning og ja denne ledning er IKKE tilføjet. Mente det var noget gammelt og unødvenmdigt noget. Prøver at finde og sætte dette kabel til. Har iøvrigt installeret Winamp, hjalp ikke, da det var installeret og jeg lagde cd i kørte det bare og "tonede ned" og gik i selvsving. prøver med kablet... vender tilbage,tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 18:43 #11
hvis audio kablet mangler så får du ingen analog lyd.
Hvordan har du så afspillet lyd på den anden pc du testede på?
Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2011 - 19:44 #12
Ups. Ville egentlig prøve med tippet om audiokablet men ville prøve den lette løsning først. Ville sætte mediapl. til at køre analogt, det kunne jeg ikke skifte til. Har så også fundet ud af at det er mediaplayer vers. 12 jeg kører,undskyld.. Og ja da jeg prøvede "dvd brænderen" af på en ældre maskine kørte det perfekt uden kabel!?
Avatar billede komsam Juniormester
24. januar 2011 - 20:08 #13
Har nu investeret i det lille kabel uden result. Kan ikke monteres i bundkort da det er optaget af andet stik. Men har på Samsungs hjemmeside set at lyden går gennem det brede kabel? så det skulle ikke være nødvendigt at montere. Kan ikke rette på tilstanden analog/digital er fastlåst som jeg gr ind: Start-mediaplayer-Højrekl. øverste ramme-indstillinger-enheder-Dvd-rw-drev (E:) -egenskaber-Lyd afspilning-  :  Vælg: analog/digital.?
Avatar billede komsam Juniormester
29. januar 2011 - 18:39 #14
Det lykkedes ikke at løse problemet i første omgang men har nu byttet om på mine 2 drev, så "synderen" nu kører som slave. DET virker.???