Avatar billede safesite Nybegynder
23. januar 2011 - 21:02 Der er 1 løsning

Løsning søges til samling+forsendelse af data, billeder, tekst, etc.

Jeg sidder med et lille problem i mit firma hvilket er, at vi i vores marketingafdeling har brug for en løsning ift. følgende problemstilling:

Hver måned udsendes der en eller flere gange nyhedsmails til alle vores kunder i hvilken vores leverandører annoncerer for deres produkter m.m.

Når denne nyhedsmail skal sammensættes får vi af vores indkøbsafdeling fra indkøberne materiale som f.eks. billeder, tekst, generelle produktinformationer, pris, beskrivelser, logoer osv. hvilke indgår i nyhedsmailen. Det hele er som regel digitalt.

På nuværende tidspunkt har en anden afdeling lavet en slags søgedatabase ved hjælp af Excel hvor man kan søge og filtrere i informationerne som f.eks. udsendelsestidspunkt af nyhedsmailen, hvilke leverandører der skal være med i hver enkel forsendelse og så et link til en Excel fil med de relevante oplysninger om hvilke varenumre der her er tale om, som så ofte igen linker til mapper på vores lokale netværksdrev hvor alle de før nævnte produktbeskrivelser, fotos etc. ligger samlet for det varenummer der er nævnt i Excel filen.

Dette lyder måske en del kompliceret og kan især i starten være en ret uoverskueligt og derfor har jeg nu følgende spørgsmål...

Er der nogen som ved om der findes en mulighed, at enten - via internettet, et lokalt netværksdrev, outlook (f.eks. via opgaver, kalenderen etc.) eller noget helt tredje som jeg ikke måtte have inkluderet her - få et system op og køre som disse medarbejdere kan bruge til at forsende tekst, vedhæfte billeder til, tilføje data af forskellig slags og hvor enhver bruger kan tilføje eller hente informationer fra på kryds og tværs.

Samtidig må der gerne være "kasser" eller på anden vis lukkede emner som er inddelt og har labels som gør det klart, at der her enten er tale om en "kasse" for beskrivelsen af produktet, en "kasse" til tilføjelse af billeder osv. og som man selv kan oprette, redigere, slette osv.

Der er ikke tale om en e-mail med vedhæftede billeder eller lignende men det skal være et visuelt og nemt forståeligt design hvor der er mulighed for tilpasning af opsætningen.

Jeg er ikke selv helt klar over om der findes den slags og har indtil videre tænkt på et formular sat op i Acrobat X hvor man i det mindste kunne indtaste og forsende tekst men det er ikke nok da der også skal være mulighed for vedhæftning af billeder osv.

Det allerbedste ville være en "drag-and-drop" mulighed i programmet hvor man kan tilføje Word-filer, rå tekst, billeder osv. ved og trække og slippe dem der hvor de skal være i systemet.

Hvis det er af nogen som helst vigtighed så kører vi med Windows XP på vores maskiner i virksomheden.

Ethvert forslag og enhver idé er interessant og mere end velkommen så svar endeligt gerne hvor vildt det også må lyde.
Avatar billede safesite Nybegynder
19. juli 2011 - 21:08 #1
Spørgsmålet anulleres