Avatar billede Tictacz Nybegynder
24. januar 2011 - 22:43 Der er 10 kommentarer

Cookie ved ban

Hej,

Jeg vil gerne forbedre måden hvorpå brugere bannes på mit website.

Ligenu er det sådan, at når jeg banner en bruger, så opdaterer hans browser og sender ham til banned.php - På banned.php skal jeg have lavet en setcookie funktion, og en funktion i index.php der skal tjekke efter den cookie, så hvis brugeren besøger siden med proxy, så bannes han igen.

Har I noget kode eller andet I kan dele, eller skal jeg igang selv? Mange tak på forhånd.
Avatar billede rix Praktikant
24. januar 2011 - 23:22 #1
føst
det kommer ikke til at virke særlig godt man kan nemt slette en cookie men her har du en let en

setcookie("ban", "navn", time() + 60*60*24*7, "sideaddreese");

ban er navnet på cookie
navn er indhold
time() + 60*60*24*7 tid 60 sek * 60 min * 24 * 7 (altså en uge ændre den gerne længere) men det er hvorlang tid du ville have den

sideaddreese Feks / så er det for hele hjemme siden

her kan du se en simpel ting som kan vise dig en grund ide

if($_COOKIE['ban'] =="$bruger_id"){
header("location: banned.php");
  exit();
}

men kommer and på hvordan du ville bruge den i min eksempel skal du bare lave en cookie med brugens id
Avatar billede kdjweb Nybegynder
24. januar 2011 - 23:28 #2
Når du bruger cookies får du to nye problemstillinger:
1. Hvis brugeren har disabled cookies
2. Hvis brugeren ved hvordan man sletter cookies.

Men ellers er det simpelt. Du benytter bare setcookie().
http://php.net/manual/en/function.setcookie.php

og får at få fat i informationerne henter du cookien ved at bruge $_COOKIE['cookienavn']; ligesom med sessions, posts osv.
Avatar billede webweaver Praktikant
24. januar 2011 - 23:37 #3
Du bør aldrig banne via cookies. Som det allerede er nævnt, så er det direkte ubrugeligt!

Brug istedet for IP adresser og en database.
Avatar billede rix Praktikant
24. januar 2011 - 23:40 #4
webweaver:
nu ved jeg ikke hvad han skal bruge ban til
men hvis det er F.eks en forum mm. ville jeg også fra råde ip medmindre det kun er en kort ban
har oplevet at ip skifter

Tictacz:

tror du skal fortælle os hvad du skal bruge det til :D
Avatar billede Tictacz Nybegynder
25. januar 2011 - 00:16 #5
Ah, ja okay.. Beklager at jeg var lidt sparsom med informationerne :b

Jeg har allerede en database hvori den bannede ip tilføjes, men da nogle folk bare bliver ved med at komme ind igen, så tænkte jeg, at jeg ville forbedre ban funktionen lidt. Kan være de ikke tænker på cleare deres cookies.

Det skal bruges til en chatside, der desværre fortsat bliver ved med at tiltrække uønskede besøgende/brugere. Undlader at skrive navnet for ikke at tiltrække unødig opmærksomhed - Dermed ikke sagt, at I er uønskede, men alle folk kan jo falde over det link. ^^

Tusind tak for eksemplerne, vil prøve at se om jeg kan få det til at virke senere. :-)
Avatar billede Tictacz Nybegynder
25. januar 2011 - 00:17 #6
Nå, kan ikke redigere indlægget.. Anyway, har I nogle forslag til hvordan jeg ellers kan forbedre ban systemet?
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 06:37 #7
lav en table hvor i brugenens navn email mm. som kun han kan have er i
når man så melder sig ind i din chat skal den så tjekke om nogen af de oplysninger han kommer med er "forbudte" det kunne være en ide??
Avatar billede webweaver Praktikant
25. januar 2011 - 15:22 #8
rix7172, man kan da aldrig fraråde at banne på IP. Det vil du stort set altid gøre, hvis ikke altid! At der så er nogle som er dynamiske, kan man ikke sikre sig imod. Derfor vil man typisk hvis det er et community eller lignende, banne på mail og andre personlige data udover IP'en. (Som du også selv nævner i et andet indlæg).

Eftersom det er en chat, er der formentlig ikke andet end et chatnavn og en IP. Så der kan du kun banne IP'en. Hvis du gør det i en database, kan du sagtens smide en cookie ned på computeren, for at besværliggøre det yderligere for ham/hende at vende tilbage.
Avatar billede rix Praktikant
25. januar 2011 - 17:41 #9
webweaver:

jaa okey må sige at jeg ikke kender så meget til dynamisk ip trode det var "almindeligt"
men ja du har sikket ret i at det nok er det endeste
Avatar billede webweaver Praktikant
03. februar 2011 - 22:05 #10
Tictacz, hvad er planen med denne tråd?