Avatar billede truelz Nybegynder
25. januar 2011 - 21:56 Der er 2 kommentarer

Ufrivillig skalering - ASUS AH3450 og Samsung 2770HD

Hej

Jeg forsøger at få et ASUS ATI-baseret grafikkort til at spille sammen med et Samsung full HD TV (monitor med indbygget grafikkort) via HDMI. Jeg har naturligvis indstillet og kontrolleret opløsningen til at stå til at stå til 1920x10802, 32 bit farvedybde.

Mit problem er at der kommer en sort ramme på 2 cm i siderne og 1 cm i toppen ug bunden. Hele billedet bliver vist, så der sker en skalering et eller andet sted, og det gør at billedet står uskarpt, især med tekst.

Jeg håber nogen har en forklaring

Mvh
Troels
Avatar billede truelz Nybegynder
25. januar 2011 - 22:15 #1
Jeg har fundet følgende indlæg, som til dels har hjulpet mig: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/88476/ nederst omkring skalering.

Det kan få billedet til at passe i bredden, mens der ryger et par pixels i top og bund. Billedkvaliteten er stadig ikke imponerende, og jeg synes det virker som en dårlig løsning.
Avatar billede truelz Nybegynder
27. marts 2011 - 22:24 #2
Nogen idéer?