Avatar billede jonashn Nybegynder
26. januar 2011 - 10:04 Der er 3 kommentarer

Omskrivning af en anden hjemmeside -er det muligt?

Hey!

Min skole har det her horrible system til at reservere lokaler, hvor man logger ind, kan se en lokaleoversigt osv osv. Jeg går ud fra at de handler login state vha. cookies.

Der er så mange problemer med det system, og selvom dem der alver det nok ville blive sure, overvejer jeg om der er en måde hvorpå jeg selv kan lave en "fixet" version af deres side.

Jeg tror det vil være muligt at gøre ved at indlejre lidt javascript nederst i sidens kildekode - den kan jeg godt skrive selv, men som PHP-noob aner jeg ikke om det kan lade sig gøre.

Frames er jo the obvious answer, men der er jo mekanismer der forhindrer, at jeg kan pille i indholdet af en frame... afaik.

Derfor forestiller jeg mig flg:
Jeg har et domæne, som jeg hoster et billigt sted. Der skal der være et PHP-script, der kan hente indholdet af hver side i systemet, og indsætte min javascript i det, og så sende det videre til brugeren. Brugerens POST og GET indputs skal "forwardes", og det samme gælder for cookies begge veje. De bruger også AJAX nogle steder, og det skal måske også kunne rewrites, så det fetcher en modded version af deres HTML.
PHP-siden skal altså acte som en art "proxy" mellem brugeren og reservationssystemet.

(og jo, det fedeste ville nok være at bruge en FF extension, men jeg kan bedre lide ideen om at det kan tilgås overalt)

Den originale side bruger https over det hele, og jeg kan godt se, at den eneste måde at replikere det på er at få mit eget certifikat for den side jeg nu opretter.. Og så begynder det godtnok at være besværligt.

Tror i det er muligt, og i så fald: Hvordan kan det gøres:) ?

-jonas
Avatar billede repox Seniormester
26. januar 2011 - 10:13 #1
Din opgavebeskrivelse lyder mest som en bjærgningsoperation - måske det var bedre at lade skibet ligge på bunden af havet og anskaffe sig et nyt? Der er jo ingen der forbyder dig at lave et tilsvarende system med de forbedringer du mangler - det er i øvrigt heller ikke en vanskelig opgave.

Men - for at svare på dit spørgsmål helt konkret, vil det være omsonst at komme med rådgivning til optimere et system vi ikke kender - vi kender ikke dine adgangsmuligheder til det eksisterende system og du lader heller ikke til at selv være alt for bekendt med systemets måde at virke på.

Måske det ville være bedre at bare gå i gang og vende tilbage med spørgsmål som er mere specifikke.
Avatar billede jonashn Nybegynder
26. januar 2011 - 10:22 #2
Well, problemet er bare at jeg kun er bruger og ikke har noget at skulle have sagt - men som Web-nørd er det bare utrolig irriterende at der er de her fejl. Det vigtigste er faktisk en utrolig lille ting - at kunne køre et lille script, der flytter en ugevælger (dropdown) hen til den nuværende uge - det har den nemlig stoppet med at gøre automatisk pr 2011. Basically leder jeg bare efter en måde at kunne indlejre sådan et lille script.
Avatar billede repox Seniormester
26. januar 2011 - 10:27 #3
Igen - det er svært at rådgive ud fra stort set ingenting; vi ved ikke hvad eller hvor - så der må noget kildekode på bordet, for at vi kan komme med nogle bud.