Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. januar 2011 - 15:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link php

Nogle php hajer på linjen som kan hjælpe?

Prøver på at lave et link som jeg vil hente med $GET bagefter, men kan ikke engang lave linket så det virker :S

Hvorfor virker det her ikke?

<?php $result = mysql_query("SELECT * FROM nsnDB");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<tr>";
echo "<td class='liststyle'><h3><a href='nsnView.php?$row['nsnID']'>" . $row['nsnNr'] . "</a></h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnNavn'] . "</h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnAdr'] . "</h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnPostnr'] . "</h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnBy'] . "</h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnType'] . "</h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnDate'] . "</h3></td>";

}
;

?>
Avatar billede The_Buzz Novice
26. januar 2011 - 15:51 #1
echo "<td class='liststyle'><h3><a href='nsnView.php?" .$row['nsnID']."'>" . $row['nsnNr'] . "</a></h3></td>";
Avatar billede The_Buzz Novice
26. januar 2011 - 15:52 #2
Du glemte at sætte

nsnView.php?" .$row['nsnID']."

indefor .
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. januar 2011 - 15:54 #3
Hold da fast, har bare stirret mig total blind på det...

KÆMPE Tak for hjælpen!
26. januar 2011 - 15:55 #4
Du kunne goere det nemmere for php ved foerst at udtraekke vaerdien af $row['nsnID'] og derefter indsaette den i linket, altsaa:

while($row = mysql_fetch_array($result))
{
$nsnID = $row['nsnID'];
echo "<tr>";
echo "<td class='liststyle'><h3><a href='nsnView.php?$nsnID'>" . $row['nsnNr'] . "</a></h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>" . $row['nsnNavn'] . "</h3></td>";
O.S.V.
26. januar 2011 - 15:57 #5
eller endnu simplere:

while($row = mysql_fetch_array($result))
{
$nsnID = $row['nsnID'];
echo "<tr>";
echo "<td class='liststyle'><h3><a href='nsnView.php?$nsnID'>" . $row['nsnNr'] . "</a></h3></td>";
echo "<td class='liststyle'><h3>$nsnID</h3></td>";
O.S.V.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. januar 2011 - 16:06 #6
Okay, smart så er der også nemmere at rette på vis vi vil bruge andre værdier i linket

Tak Christian_Belgien
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. januar 2011 - 17:18 #7
Lige et tillægs spørgsmål vis en af jer er på linjen endnu

Når nu man kommer videre fra linket hvordan henter jeg så ID numemret fra stien ned til databasen så jeg kun får udtræk fra den række som jeg har linket til?

<?php $result = mysql_query("SELECT $_GET['$nsnNr'] FROM nsnDB");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. januar 2011 - 17:23 #8
hov sådan her ser det ud

<?php $result = mysql_query("SELECT " . $_GET['$nsnNr'] . " FROM nsnDB");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{

Får denne fejl

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/otito.dk/public_html/nsnVis.php on line 45

linje 45 er while strengen