31. januar 2011 - 09:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

min PC genstarter af sig selv

Der kommer en blå skærm, og så genstarter den helt fra bunden af, og stopper ved log in skærmen.

Jeg kan ikke nå at læse fejlmeddelelsen på den blå skærm, men har dog nået at se at den skriver: "Driver IRQL not equal"

Har prøvet systemgendannelse, uden held!

Det er en HP Pavillion DV1000, med Win XP.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 09:40 #1
ram fejl

test dine ram med ultimate boot cd

boot op på cd og test - kommer der røde tal er klodsen dårlig

http://www.ultimatebootcd.com/

men det kan være så meget andet men start et sted
hvis det ikke er ram så tag alt fra og sæt det til en efter en - så kommer fejlen af sig selv igen

det kan sagtens være harddisken

m.v.h
31. januar 2011 - 10:46 #2
Hej treatmenice,
Se nu er jeg verdens dårligste superbruger :)
Jeg har brug for hjælp step by step, og helst ikke noget med at skille maskinen ad, for her kommer jeg nemlig til kort ;)

Så what to do ;)

Skal jeg downloade noget fra ultimatebootcd.com?

På forhånd tak!
31. januar 2011 - 11:11 #3
Hvis det blå skærm er jeg næsten sikker på det ville hjælpe med en reinstalltion, for hvis det var rammene ville den ikke kunne loade Windows og komme til bluescreen, vil sige 80% chance for at en reinstallation er det der skal til
31. januar 2011 - 11:17 #4
Ahh.. Ok. Har lige slået sutomatisk genstart fra, og vender lige tilbage med hvad den skriver på den blå skærm.
31. januar 2011 - 11:43 #5
okay, men har stået med problemet før og for det meste hjælper det med en reinstallation (: har tit problemet på mit arbejde så det det eneste der hjælper (:
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 12:00 #6
hvis du ikke vil forsøge noget selv med at skille den ad er det nok et dårlig ide du er i gang med.
du kan ikke forvente at man lige kan pege på en ting og skrive til dig gør det hvis du ikke gør det

det er simpelt hen umuligt

jo man kan godt installere et styresytem uden at der fremkommer blue screen
du henter et image fra ultimate boot cd og laver en bootbar cd og tester klodsen med

m.v.h
31. januar 2011 - 15:47 #7
... er problemet der fra starten af eller typisk efter X tid - når den er kørt varm ?
06. februar 2011 - 10:01 #8
Hej,
Tak for input.

Jeg slog automatisk genstart fra, og den har ikke lavet blå skærm eller genstartet siden...

Jeg lukker spørgsmålet, og takker alle for hjælpen.

Jeg vender tilbage hvis fejlen fortsætter
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 11:53 #9
ja denne gang var det den nemme vi ikke lige havde i tankerne
men generelt må der være noget i vejen med noget hardware eller en driver når den vil genstarte

m.v.h