Avatar billede dcedata1977 Mester
01. februar 2011 - 21:59 Der er 3 kommentarer

logon scritp i windows 2008 server

jeg kører windows 2008 server og har installere en domain controller.

jeg skal lave en BAT fil, som gør at brugerne får tildelt

\\server\film
\\server\dokumenter
\\server\musik

hvor skal jeg lægge den henne hvis jeg går ind under brugere og vælger propertis går ind under profile

der er der 4 felter hvor jeg skal ligge den BAT fil ind under.
hvad hedder den felt jeg skal skrive BAT filen i ?

//dcedata1977
Avatar billede bedt Nybegynder
02. februar 2011 - 11:33 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
02. februar 2011 - 19:02 #2
i feltet logon script skriver du det script du vil kører. Du placerer det i netlogon sharet på din DC

bat filen kunne se ud som følger:

@echo off

net use o: /DELETE
net use o: \\server\film
net use p: /DELETE
net use p: \\server\dokumenter
net use q: /DELETE
net use q: \\server\musik
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 18:30 #3
Hej dcedata1977,

Det er ikke anbefalesværdigt at bruge logon-scripts til den type "opgaver". Her vil jeg anbefale du kikker på at sætte en GPO, som mounter dine drev for dig - det har lettet mit arbejde gevaldigt, efter vi stoppede med at bruge div. loginscripts til at mounte smb shares :)