Avatar billede caspersn Nybegynder
02. februar 2011 - 22:20 Der er 5 kommentarer

win7 kan ikke finde min skærm!

Jeg har i et stykke tid brugt min bærbare med en ekstern skærm koblet sammen via et HDMI->DVI kabel. Det er gået rigtig fint.

Men efter af have skiftet nogle gange mellem den eksterne skærm og mit TV (HDMI->HDMI) kan min pc nu ikke længere automatisk finde min eksterne skærm!

Sommetider hjælper det bare at tage HDMI-kablet ud af pc'en og sætte det i igen. Andre gange bliver jeg nødt til at åbne den bærbare og gå ind i NVIDIA's kontrolpanel og trykke lidt forskelligt på "skift signal eller HD-format". Hvad der lige gør forskellen ved jeg ikke.

Det er som om at computeren ikke kan "se" skærmen (og derfor kan jeg heller ikke skifte via genveje).
Når jeg tænder dyret er den eksterne skærm hvid med nogle svage lodrette striber).

Mit ønske er at når jeg nu har fået den eksterne skærm på igen, hvordan kan jeg så gemme denne opsætning, så pc'en automatisk finder skærmen næste gang jeg tænder?

Jeg bruger en HP Pavillion DV7 med windows 7, skærmkortet er et Nvidia geforce GT 230 og min eksterne skærm er Fujitsu Siemens FUS0594 fra 2005.

Håber du kan hjælper, da det er et vildt irriterende problem...
:-) Casper
Avatar billede larsini Seniormester
03. februar 2011 - 08:00 #1
har du prøve vælge skærm på denne måde: tryk windows logo tast + tasten med P  ???
Avatar billede caspersn Nybegynder
03. februar 2011 - 08:31 #2
Ja, det virker ikke :-(
Kan mit skærmkort eller skærm være i stykker?

Det virkede ind til medio december, hvor jeg begyndte at bruge Hdmi udgangen til også at se tv...
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
03. februar 2011 - 10:06 #3
Har haft nogenlunde samme problem! Blev rådet til at skifte til nyt kabel men var noget tvivlsom på at det var problemet! Men lånte et andet kabel og så virkede det sku??

Jakob
Avatar billede caspersn Nybegynder
03. februar 2011 - 10:33 #4
Hmm... Spændende! Men mit har virket med dette kabel!? (men jeg vil lige tænke videre i denne retning)

Det er et HDMI -> DVI kabel jeg bruger. Har det nogen betydning?
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
03. februar 2011 - 11:27 #5
nææ ikke umiddelbart bortset fra at der ikke overføres lyd via HDMI->DVI

Jakob