Avatar billede hjalten5 Nybegynder
05. februar 2011 - 18:06 Der er 5 kommentarer

Fullrate: Speedstream og egen router i stedet for deres Zyxel

Hej Eksperter!
Jeg er led og ked af Fullrates Zyxel alt-i-en boks. Jeg bruger ikke telefoni og deres trådløse router er ikke meget værd.
Derfor ville jeg høre om det var muligt at sætte fx et Speedstream 5100 modem og en router (fx airport extreme) op i stedet? Og om der er eventuelle indstillinger, der skal foretages for at det vil virke.
MVH
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2011 - 18:15 #1
Ring til dem og spør :) Men kan godt følge dig heldigvis fik jeg dog internet før sådanne tilbud li blev nærmest tvunget på folk og vil aldrig tage imod det for eneste de kan sælge er efter min mening modemmer^^
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 19:06 #2
Jeg vil mene det kan du sagtens. Men er en 5100 ikke en meget gammel model du har liggende? Hvis der virker er der ingen problemer, men gem din udleverede Zyxel hvis du skal fejlmelde linien...
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 20:05 #3
...og mht. indstillinger skal der ikke gøres noget anderledes end normalt. Du sætter bare routeren til, så kører det.
Avatar billede Nereos Nybegynder
06. februar 2011 - 12:10 #4
Prøv det evt. af inden du går ud og køber en ny router. Sæt et speedstream modem til og sæt din PC direkte i modemmet
OBS! kun som test - Da der ingen firewall er på din computer ellers!!!

Så kan du i hvert fald finde ud af om modemmet virker...
Avatar billede bluglitz Nybegynder
20. februar 2012 - 09:52 #5
Du kan godt sætte den til, det har jeg selv gjort. Er også kunde hos fullrate, og ja deres boks er så dårlig så købte bare en boks og satte den til speedstream 5100 modemet som jeg havde liggende. Den loggede selv på.

Hvis ikke den logger på selv, så har jeg læst at man kan logge ind og ændre indstillingerne i steadstream modemet, så de stemmer over ens med din fullrate boks.