Avatar billede the_timster Nybegynder
29. juli 2001 - 12:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Piletaster i Flash

Hej.

Jeg vil gerne kunne være i stand til at registrere om brugeren trykker f.eks både op og til venstre samtidigt på piletasterne.
Men efter alt jeg har prøvet, så virker det ikke som det kan lade sig gøre.
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 12:53 #1
Hej the_timster,

Jo! du bruger Key.isDown() til at teste begge taster og selvfølge en AND.

Husk at hvis du tester fra en enterFrame event skal du bruge en frame rate som er høj nok!

mvh geo
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
29. juli 2001 - 12:55 #2
Umm, jeg har leget en del med at holde 2 taster nede på 1 gang. Flash kan IKKE registrer det.
Avatar billede the_timster Nybegynder
29. juli 2001 - 12:59 #3
>Geo

Jeg har allerede prøvet en if (tast AND andentast) men den registrerer bare skiftevis de 2 knapper.

Det burde kunne lade sig gøre..
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 13:03 #4
>>pixelpaw og the_timster,

Her er en kode som tester om \'Ctrl\'  OG \'F\' er nede.

onClipEvent(enterframe) {
  if (Key.isDown(Key.CONTROL) && Key.isDown(70))  {
      trace(\"HURRA! Det Virker!\");
}

mvh geo
Avatar billede the_timster Nybegynder
29. juli 2001 - 13:19 #5

Ok, nu virker det.

Jeg vil bare lige sige, til \"the record\", at hvis man skal bruge alle piletasterne, skal man bruge en elseIf, ellers veksler den bare mellem input fra f.eks op, venstre og op/venstre.

Men tak for hjælpen.

Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 13:20 #6
the_timster, Er du der?

Avatar billede pixelpaw Nybegynder
29. juli 2001 - 19:01 #7
geo, jeg trækker ordene i mig igen  :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 19:11 #8
pixelpaw>> det behøver du skam ikke :) For blot nogle få dage siden skrev jeg også at man ikke kunne pause og starte en lyd igen uden at skulle starte forfra. Min begrundelse dengang var at der ikke findes en sound.pause metode i Flash. Nu ved jeg at det nemt lader sig gøre blot ved at smide lyden ind som et selvstændigt MC. :o))
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
29. juli 2001 - 20:50 #9
kom lige til at lege lidt med det  :)
http://www.dilddingo.dk/arrows.html
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 21:00 #10
Godt lavet!
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
29. juli 2001 - 22:44 #11
vil du ha koden?
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 23:08 #12
Ja, det ville da også være rart at have den her på eksperten!
Det er sikkert ikke sidste gang vi ser spørgsmålet så har vi jo et link til din kode :o)

mvh geo
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
30. juli 2001 - 00:43 #13
Har nu puttet den på mit site
www.pote.dk
nederst sammen med de andre opensource ting.
(Check doubleClick tingen)
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. juli 2001 - 01:08 #14
Pixelpaw\'s source-kode for registrering af flere samtidige keyDown kan findes på http://www.pote.dk under linket kaldet [ multibleButtons ].  Vi takker !