Avatar billede ixma Nybegynder
09. februar 2011 - 19:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram der passer

Har netop bestilt denne HP stationær: http://www.dustinhome.dk/pd_5010519293.aspx?

Fin maskine, men 8 GB er for lidt ram da jeg laver en del videoredigering. Så jeg skal have købt 4 eller 8 GB mere (der sidder 2 x 4 GB i maskinen).

Mit spørgsmål er om mærke, mhz osv skal være det samme? Eller vil al DDR3 ram med DIMM 240-pin passe og fungere?

F.eks disse to klodser: http://www.dustinhome.dk/pd_5010369693.aspx?

Eller disse to: http://www.dustinhome.dk/pd_5010543803.aspx?

Dem der sidder i maskinen er DIMM DDR3 1333 MHz.

Tak
Avatar billede GameForTheWin Nybegynder
09. februar 2011 - 20:09 #1
Kommer an på om det er :

1. Kingston
2. vengeance

der sidder i computer?
Avatar billede GameForTheWin Nybegynder
09. februar 2011 - 20:14 #2
Fandt det her på edbpriser.dk

RAM
Hukommelsesteknologi:     DDR3 SDRAM
Max. Memory Størrelse:     16 GB
RAM:                     8 GB
Ram sokkel:             DIMM 240-PIN
Model:                     DIMM 240-pin
Ram:                     8 GB
Avatar billede ixma Nybegynder
09. februar 2011 - 21:21 #4
Jeg kan ikke hitte ud af Kingstons hjemmeside. Det virker ikke logisk, når jeg går ind på den side.

Skal det være Kingston? Mit oprindelige spørgsmål var om alle mærkater passer så længe det er DDR3 1333 MHz?
Avatar billede GameForTheWin Nybegynder
09. februar 2011 - 21:38 #5
Kommer an på om det er :

1. Kingston
2. vengeance

der sidder i den computer du har købt.

hvis det er kingston og du køber vengeance skal du lægge ekstra mange penge for at købe kingston ram og omvendt.
Avatar billede jebo Novice
09. februar 2011 - 22:12 #6
Jeg har aldrig oplevet problemer med at "blande" ram-moduler, når jeg køber ekstra ram til de pc'ere, som jeg skal yde support til i mit arbejde (ca 300 pc-arbejdspladser). Det kan godt være, at det kan skabe problemer, men som supporter gennem 10 år har jeg ikke været udsat for det.
I mit tidligere indlæg har jeg indsat link til den type ram, som Kingston finder kan anvendes til den pc, som du har anskaffet.
Avatar billede ixma Nybegynder
09. februar 2011 - 22:29 #7
Tak, Jebo. Som sagt siger den side mig intet. Jeg aner ikke hvad jeg skal sidde og kigge på.

Så et nemmere og mere konkret spørgsmål:

Vil disse virke fint: http://www.dustinhome.dk/pd_5010369693.aspx?

Al info jeg kan se om de 2 x 4GB der sidder i computeren afviger ikke fra det RAM i linket.
Avatar billede ixma Nybegynder
10. februar 2011 - 13:08 #8
Nogen der har en anden måde at finde ud af hvilke RAM blokke jeg skal købe end ovennævnte side fra Kingston?

Er dette de korrekte?: http://www.dustinhome.dk/pd_5010369693.aspx?
Avatar billede ixma Nybegynder
11. februar 2011 - 21:20 #9
Jeg må lukke. Måtte finde brugbar hjælp andetsteds.