Avatar billede tommyf Nybegynder
11. februar 2011 - 17:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent flash-fil fra hjemmeside

Jeg har nu fulgt dette tip til download af flash-filer i firefox:
http://www.makeuseof.com/tag/how-to-download-embedded-flash-swf-files-using-your-browser/

Det virkede ikke. Så prøvede jeg at installere dette program til IE:
http://www.wikihow.com/Save-Flash-Animation-from-Website

Det virkede heller ikke - hvordan kan det være?

Det drejer sig om flash-filen fra toppen af denne side:
http://bit.ly/gXOHsK

Jeg er ved at hjælpe dem med at flytte deres side (de har rettighederne i følge kontrakten). Nogle forslag til hvordan det kan lade sig gøre? Den flash.swf fil jeg ender med at have gemt lokalt kan ikke åbnes af IE, FF eller Chrome.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2011 - 18:25 #1
Det er ikke nødvendigvis nok bare at hente swf-filen da billeder etc brugt i filen let kan ligge uintegreret i flashen - men ellers bør det, selvfølgelig også lidt afhængig af opsætning, være tilstrækkeligt bare at skrive den direkte sti til filen i URL'en (sådan kan jeg i hvert fald få fat i filen).

Men vil det ikke være noget mere hensigtsmæssigt at få fat i filerne via en FTP-adgang - siden er alligevel bygget op i et serverside sprog, vistnok ASP, og de filer får du ikke fat i uden adgang til serveren.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2011 - 19:32 #3
Hvilken fejl oplever du - og ved du om stien til filerne ligger fast i swf'en eller om de er konfigureret via fx en XML-fil?

Uden at skulle blande mig for meget, hvad er så grunden til at du ikke bare henter det via fx FTP så du også får serverside-koden med - gør du ikke det skal du alligevel kode siden om?
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. februar 2011 - 10:39 #4
Tak Vandreren, du må gerne efterlade et svar.

@Keyseroze Jeg får ikke en decideret fejlbesked når jeg prøver at åbne den downloadede .sfw-fil. Det er et lukket CMS der bruges, så der er ingen chance for at få FTP-adgang. Siden er allerede kodet om og flyttet - flash er bare min svage side.
Avatar billede iliketoplay Nybegynder
13. februar 2011 - 18:37 #5
Hvis du bruger Safari kan du nemt se (i aktivitets vinduet) hvilke filer der downloades på en side. Hvis du dobbeltklikker og holdet ALT nede, bliver de downloadet til din computer.
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. marts 2011 - 08:45 #6
@iliketoplay: Hvordan finder jeg 'aktivitets vinduet' i Safari?
Avatar billede iliketoplay Nybegynder
02. marts 2011 - 09:17 #7
Vindue -> Aktivitet (på en Mac)
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. marts 2011 - 09:41 #8
Hvordan gøres det på en PC? :)