Avatar billede Jan4b Praktikant
12. februar 2011 - 16:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Menu/rotator

Hej

Har et lille problem med min hjemmeside. Jeg har forsøgt at få nogle billeder til at køre i en rotator. Det virker sådan set ok, men når man bruger Safari sker der noget mækeligt, når man kører musen op og ned i menuen.

De steder i menuen hvor der er en underkategori, giver det et lille "ryk" i billedet i venstre side, når musen kører forbi. Dette sker kun i Safari. Nogle bud på, hvad der er galt ?

Siden kan ses her: www.test.netbike.dk

Bemærk dette er kun en "testside", hvor forskellige ide'er prøves af.

Mvh.
Avatar billede webweaver Praktikant
12. februar 2011 - 23:11 #1
Fejlen fremkommer også på en Vista maskine med Internet Explorer 8.

Det er mere eller mindre umuligt at overskue din HTML kode, så det er svært at sige helt præcist hvad der er galt. Det er tilsyneladende din hover på dine links som driller. Du har et link i din div, hvor du embedder din .swf, hvis man ikke har Adobe Flash installeret. Prøv evt. at fjerne det link midlertidigt, for at se om det gør en forskel.

Du har måske noget CSS som påvirker det link også et sted.
Avatar billede Jan4b Praktikant
13. februar 2011 - 09:43 #2
Hej

Mange tak for dit indlæg.

Det er som fortalt en "testside", derfor er det hele ikke helt perfekt.

Jeg har forsøgt at fjerne det omtalte link, desværre uden det store held.

Andre gode forslag til, hvad der ellers kan prøves ?

Mvh.
Avatar billede webweaver Praktikant
13. februar 2011 - 13:13 #3
For at lokalisere fejlen, må vi splitte koden lidt op og tage lidt af gangen.

Prøv at fjerne det kode som laver din "boks" i dropdown menuen. Altså så du bare har links i menuen med hover på, men uden at boksen med underlinks kommer frem.
Avatar billede Jan4b Praktikant
14. februar 2011 - 20:08 #4
Det vil desværre stadig ikke virke.

Har fundet ud af, at fejlen også optræder med Windows 7 og IE8.

Her er koden der laver menuen. Kan det hjælpe ?

if (!Page.IsPostBack)
        {
            XmlDocument xmlVarer = new XmlDocument();
            xmlVarer.Load(Server.MapPath("~/App_Data/Vareliste.xml"));
            XmlNodeList xmlKategorier = xmlVarer.SelectNodes("/varer/kategori");

            foreach (XmlNode nodKategori in xmlKategorier)
            {
                string kategoriId = nodKategori.Attributes["id"].Value;
                string miText = String.Format("{0}", kategoriId);
                string miNavigateUrl = String.Format("~/visVarer.aspx?kategori={0}", kategoriId);
                MenuItem miKategori = new MenuItem(miText, "", "", miNavigateUrl);
                menuKategori.Items.Add(miKategori);

                XmlNodeList xmlUnderKategorier = xmlVarer.SelectNodes(String.Format("/varer/kategori[@id='{0}']/underKategori", kategoriId));
                foreach (XmlNode nodUnderKategori in xmlUnderKategorier)
                {
                    string underKategoriId = nodUnderKategori.Attributes["id"].Value;
                    miText = String.Format("• {0}", underKategoriId);
                    miNavigateUrl = String.Format("~/visVarer.aspx?kategori={0}&underKategori={1}", kategoriId, underKategoriId);
                    MenuItem miUnderKategori = new MenuItem(miText, "", "", miNavigateUrl);
                    miKategori.ChildItems.Add(miUnderKategori);
                }
Avatar billede webweaver Praktikant
14. februar 2011 - 21:02 #5
Umiddelbart ikke. Gør det en forskel, hvis du rykker flash elementet ned i bunden af dit site fx? Stadig for lige at teste hvordan og hvorledes.
Avatar billede Jan4b Praktikant
16. februar 2011 - 19:59 #6
Hej igen

Desværre ikke ...

Hvis billedet rykkes ned i bunden, sker der desværre stadig det samme.

Jeg har læst et andet sted, at det måske kan skyldes, at det hele ligger i samme lag. Jeg har prøvet at ændre dette, desværre uden resultat.
Avatar billede Jan4b Praktikant
19. februar 2011 - 08:37 #7
Hej

Så lykkedes det at få løst problemet.

Denne stump kode i scriptet kunne klare det :

params.wmode = "transparent";

Tak for hjælpen, jeg forsøger at overføre point for indsatsen.
Avatar billede webweaver Praktikant
19. februar 2011 - 16:19 #8
Dejligt at du fandt en løsning :)
Avatar billede Jan4b Praktikant
19. februar 2011 - 17:46 #9
Ja, det var godt der endelig kom en løsning på problemet.

Vil du ikke skrive et svar, så du kan få dine point ?

Det er første gang jeg prøver dette, så jeg skal lige finde ud af systemet. De første point havnede jo på min egen konto :-)
Avatar billede webweaver Praktikant
19. februar 2011 - 18:07 #10
Du kan ikke tildele mig point. Du har tildelt dem til dig selv. Du har udlovet 30 point og du har givet dig selv 30 point. Så der er jo ikke flere at tage af, selvom jeg skulle smide et svar :-)

Nu gør det ikke noget her, da jeg alligevel ikke er kommet med løsningen. Men fremover skal du huske, ikke selv at smide et svar og give dig point, men vente på andre smider et svar og så give dem deres point :)

Hvis der så ikke er nogen som gør det, så kan du selv smide et svar og tage point for at lukke tråden.

Fortsat god weekend :)