Avatar billede malthelol Nybegynder
16. februar 2011 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort crossfire

heeeeej

jeg kan ikke finde ud af hvad der er forskel på de her grafik kort http://www.pricerunner.dk/pi/37-2685274/Grafikkort/HIS-Radeon-HD-6950-Fan-CrossFireX-2GB-GDDR5-PCI-E-2.1-2xDVI-Produkt-Info

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616720

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4595534

de hedder jo det samme men der noget med det der crossfire og sådan noget kan i fortæl mig hvad der er forskel
Avatar billede bedt Nybegynder
17. februar 2011 - 10:07 #1
Det er 2 forskellige producenter.

HIS er kendt for god ofte støjsvag køling, men ASUS er heller ikke nogen dårlig producent.

Begge kort understøtter CrossFireX.

CrossFire er beregnet til, hvis man vil have flere grafikkort i samme computer, så kan de arbejde sammen. Dog ikke med det fulde udbytte af kort nummer 2.
Avatar billede malthelol Nybegynder
17. februar 2011 - 13:19 #2
Okay og tak :) men ved du hvad RAMDAC clockhastighed det er hvad står det også for eller hvordan man skal sige det
Avatar billede bedt Nybegynder
17. februar 2011 - 16:14 #3
RAMDAC = Random Access Memory Digital to Analog Converter.

En computer er udelukkende digital, forstående på den måde, at den arbejder ALTID med 1 taller og nuller!

RAMDAC, som navnet antyder, er den enhed på grafikkortet, som sørger for at konvertere de 1 taller og nuller som grafikkortet arbejder med til et analogt signal.

Dette er udelukkende i brug, hvis du har en monitor som er analog!
Dvs. Hvis du bruger et VGA kabel til at forbinde din monitor, eller hvis du har en ældre CRT skærm.

Så hvis du bruger en ny LCD / LED monitor med DVI eller HDMI, så skal du ikke bekymre dig om RAMDAC.
Avatar billede malthelol Nybegynder
17. februar 2011 - 22:45 #4
okay tak :) men hvad er monitor
Avatar billede bedt Nybegynder
18. februar 2011 - 00:12 #5
Monitor = Skærmen
Avatar billede malthelol Nybegynder
18. februar 2011 - 00:52 #6
Okay tak fordi da gad og hjælpe :) smid et svar :)
Avatar billede bedt Nybegynder
18. februar 2011 - 09:04 #7
Helt iorden :)