Avatar billede jesper-mp Nybegynder
16. februar 2011 - 16:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til Excel

Er der nogle der kan hjælpe mig med en genvej til at tilpasse kolonner og rækker i Excel. Ved godt at jeg kan klikke på rækken med musen - men håbede der var en genvej??

På forhånd tak for hjælpen
16. februar 2011 - 16:43 #1
Hvad er det præcist du er ude efter? - du skriver bare tilpasse.

Svært at finde metoder for det meste, der er lettere end musen!
Avatar billede x-lars Novice
16. februar 2011 - 17:10 #2
Hvis du dobbeltklikker på "stregen" mellem 2 kolonner, altså mellem "knapperne" med "A" og "B", så autotilpasser kolonnebredden sig til de bredeste tektster/tal i kolonnen.

Hvis du markerer flere kolonner sammen og så dobbeltklikker på "stregen", så gælder autotilpasningen alle de markede kolonner.

Tilsvarende for rækker, men her skal man selv checke efter, hvis der er celler, hvor "ombryd tekst" er slået til. Det kan Excel ikke finde ud af.
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
16. februar 2011 - 17:38 #3
Jeg ved ikke om jeg fik det skrevet tydeligt nok.

Jeg er med på at jeg kan dobbeltklikke med musen mellem kolennerne - det jeg er ude efter er om der er en genvej så når jeg sidder og arbejder at jeg kan blive fri for at tage fat i musen og bare hurtig tilpasse kolennen eller rækken.

Håber det giver mening
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2011 - 18:03 #4
Holt Alt nede tryk T K A
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2011 - 18:16 #5
Den første er automatisk kolonnebredde

Automatisk rækkehøjde er:
Holt Alt nede tryk T R A

De nævnte genveje er til dansk udgave.

Engelsk udgave er:
Bredde = Holt Alt nede tryk O C A
Højde = Holt Alt nede tryk O R A
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
16. februar 2011 - 20:59 #6
Det er super - tak for hjælpen