Avatar billede oeglen Juniormester
17. februar 2011 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wake on Lan og MAC adresser...

Mit sætup. Stationær computer hvor al min musik ligger som flak og køres over XBMC. Min Iphone kobler på netværket og fungerer som remote. Fantastisk løsning. Men i min Iphone kan man sætte app. XBMC til at vække computeren hvis denne har XBMC åben. Man skal blot indtaste MAC adressen i Iphonens XBMC. Jeg finder den fysiske adresse på min stationær computer og indtaster den i min iphones app XBMC. Men hvordan skal den indtastes..?? Med - imellem hver anden tal/bogstav..?? Eller : eller på en hel anden måde...?? For den funger ikke...??
HÆLP..
Avatar billede oeglen Juniormester
17. februar 2011 - 10:35 #1
Til XBMC skal du indtaste det aa:bb:cc::dd::ee
Avatar billede jingles Nybegynder
17. februar 2011 - 10:42 #2
Har du slået wake on lan til i BIOS på den stationære?
Avatar billede oeglen Juniormester
17. februar 2011 - 13:56 #3
Hov. Det skal jeg da helt sikkert slå til.
Tak for det.
Avatar billede oeglen Juniormester
17. februar 2011 - 21:10 #4
Hej Jingles..Men jeg kan ikke finde det i BIOS på mit ASUS m4A785TD board. Mon det er fordi det altid er slået til..??
Avatar billede jingles Nybegynder
18. februar 2011 - 09:37 #5
Det kan være det hedder WOL eller noget andet. Har aldrig oplevet man ikke kunne slå det fra.

Efter hvad jeg har læst kan den både Wake on lan, samt Wake on ring.

Godt nok et andet bundkort, men kan jo være fremgangsmåden er den samme:
http://computerboom.blogspot.com/2008/12/howto-enable-wol-wake-on-lan-for-asus.html