Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. februar 2011 - 10:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

aktivering af windows vista.

Hej jeg har lige formateret min computer sidste dag.
Brugte WinKeyFinder til at finde mine oplysninger på computeren.

Skrev dem ned.

Tog min windows vista cd og installerede det med den kode jeg fik fra WinKeyFinder og ikke den der står på windows cd'en

Så vil jeg aktivere men den siger at produktnøglen som er indtastet ikke er rigtig.

Når jeg tjækker så stemmer det overens med den nøgle jeg havde før jeg formateret så hvor er problemet?
Avatar billede KHHP Juniormester
19. februar 2011 - 11:22 #1
Et godt bud ville være at den kode du har installeret med er en såkalt OEM-licens, så du kan ikke installere Vista med en retail-disk, medmindre du bruger den kode der står på windows cd'en.
Du kan jo prøve at kontakte Microsoft Support og se hvad de siger til problemet.
Så vidt jeg ved kan du få aktiveringsprogrammet til at oplyse telefonnummmer til dem.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. februar 2011 - 12:12 #2
så i teorien hjælper det ikke at installere windows igen med den kode fra cd'en og så senere ændre koden i windows?

Det jo lidt træls når de nu ik sender en windows med når man køber en bærbar :o/
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2011 - 12:26 #3
hvis din cd med vista ikke er 100% samme type som versionsnummeret passer til, så har du et problem. Fx skal det være samme sprog/type (home/pro) og SP-version.
Den nøgle, der står på cd'en bruger du - hvis den ikke er i brug i forvejen.

Din pc har helt sikkert haft et program til gendannelse - eller kopiering af vista til fx usb-stick - det ville have været vejen frem.
Avatar billede bedt Nybegynder
19. februar 2011 - 14:16 #4
Hvorfor vil du ikke bruge den nøgle der står på cd´en ?
Er det ikke den originale cd?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. februar 2011 - 15:34 #5
jo cd'en er ganske original.

Problemet er bare jeg har 2 computer og den cd kører allerede på min anden computer og du må jo ik bruge sammen nøgle på 2 computer vel?
Avatar billede bedt Nybegynder
19. februar 2011 - 15:46 #6
Så er det jo heller ikke den originale cd, som passer til computeren.

Har du ikke produktnøglen klistret på den computer som den passer til ?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. februar 2011 - 23:03 #7
Min første computer lavede jeg ca den samme fejl ved.

Jeg fik ikke taget backup af mit windows så jeg var ude og invistere i en ny windows cd.

Og så tænkte jeg ved min computer nr 2 at jeg kunne bruge den samme bare jeg bruger den nøgle som hører til computeren...

Men har været lidt mere smart med computer 2.

Fik taget bacup af den, den gang jeg købte den (og har så forlagt cd'en)

Det må være den her jeg har
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=606130
Avatar billede bedt Nybegynder
20. februar 2011 - 00:43 #8
Som jeg ser det, er problemet muligvis, at den installations cd du har, ikke passer sammen med den licens du har.

Hvis du f.eks har købt et Windows Vista DK SP0, og smider cd´en væk. Så køber du måske senere et nyt vista, men efterfølgende er der udkommet en SP1, så den nye du køber er Windows Vista DK SP1, og cd´en er således ikke den samme som den første!

Dette vil ikke virke !!!

Det skal være den korrekte cd til nøglen!
Altså samme Service Pack!
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
20. februar 2011 - 09:02 #9
Tja bedt så er der vidst ik andet at gøre end at købe en ny windows :o/ men så når man skal det kan man jo lige så godt købe en windows 7.

Ja men bedt hvis du smider et svar så tror jeg bare jeg lukker denne tråd igen og tak til jer alle for hjælpen
Avatar billede bedt Nybegynder
20. februar 2011 - 10:14 #10
Jeg vil uden tvivl anbefale dig at købe et Windows 7 i stedet!

Det er mere stabilt, har flere forbedringer, og kræver mindre af systemet.