Avatar billede ottobp Novice
19. februar 2011 - 23:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

software til at gøre en skærm til touch???

med win7  kan du få touchfunktionalitet  på  en  skærm

er der  noget program  til at give  en  hvilken som helst skærm på XP  og  Vista  det samme???
Avatar billede pstidsen Novice
19. februar 2011 - 23:48 #1
Der skal mere end software til at gøre en skærm til en touchskærm lol!

Er det svar nok?
Avatar billede pstidsen Novice
19. februar 2011 - 23:49 #2
Og iøvrigt har touchskærm og styresystem intet med hinanden af gøre ;)

Styresystem er SOFTWARE
Touchskærm er HARDWARE
Avatar billede monstersurf Praktikant
20. februar 2011 - 00:22 #3
hva nu hvis mandens skærm er en touch, men han mangler drivers til at få det til at virke ;)
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 00:26 #4
tak for  alle  du  hurtige  hug  -  men  ved for lidt  om  det  her  så  jeg  tænkte  vi  smider  lige et spm  ud  med  lidt  point

go pointe momstersurf

det var nemlig  problemet  for een  jeg  kender  som  løb  over en  Medion 22" touch  som  forlangte  Win7  for at funke

findes der  noget  software  til  at  komme  uden om  det krav??
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
20. februar 2011 - 07:36 #5
Problemet er at tidligere versioner af Windows slet ikke HAR understøttelse af touch.
Hidtil har touch kun været integreret i spcifikke programmer.
Men hvis der tænkes på fx. Ubuntu så undertøtter den også touch.
Det burde være noget sælger kunne svare på (eller teste for).
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 08:55 #6
lyder interessant
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2011 - 11:09 #7
#3 hva nu hvis mandens skærm er en touch, men han mangler drivers til at få det til at virke ;)

#0 er der  noget program  til at give  en  hvilken som helst skærm på XP  og  Vista  det samme???

Passer ikke sammen...

Men tilbage til emnet:

Man kan kun bruge en touchskærm med windows 7. Se her.

Hvis det ikke er nok, så denne google søgning.
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 11:40 #8
kan godt se  at  touch  er  bundet  op  på Win7

men  det jeg  gik efter  var  om  nogen  havde  lavet  1000-guldkornet  ....  at  bringe  touch liv  til  striben af  de  gl. skærme  i bedste fald  og second

at  man  måske  ikke  fik  touch med  fingeren  men  dog  den visuelle  funktionalitet  på  skærmen  som  så  kunne  tilgåes  med  musen  og  man  så  klikkede  sig  frem  som  en  nødløsning

tilgiv mig  mine  spørgsmål  som  er fostret  af min bekendts nød (øko....)  kunne  han  nu undgå  at  skulle  investere  i en Win7 licens men  kunne  bruge  hans  XP  og  Vista.

og  kunne  man  ovenikøbet få  bragt  nyt  liv og funktionalitet  til de forlængst forældede  skærme  så  ville det  jo være en gave  men  håbet  kan  jo  også være f o r  lysegrønt
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2011 - 12:14 #9
Lad mig skære det ud i pap:
Hvis du vil bruge din finger til at styre computeren skal du have en TOUCHSKÆRM som denne her f.eks.

Jeg forstår ikke meningen med den "visuelle funktionalitet". Det på skærmen ser jo ens ud selvom det er touch (næsten....). Du får ikke flere muligheder med touchudgaven af windwos, når du bruger musen
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 13:11 #10
det som  det f.eks.  skulle  bruges  til  er  7 x 5 knapper  på  et dísplay  visende  et  kasseapparat på skærmen  hvor man  så  kunne  klikke  med  fingeren  ved  en ægte touch skærm  MEN  hvis  en  snedig  f.eks.  kunne  ordne  en tabel med  de samme 7 x 5 elementer  som  hver skulle  kunne  tillægges  en  valgmulighed  for  at  hente  en  en  underside  med  35 stk. varenr. til visning  og  nede på  undersiden  skulle  man  så  kunne  vælge  de  35  varenr.  ved  at  klikke  med  musen
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2011 - 16:33 #11
Hmmm det skulle du have sagt fra starten. Så er det også et forkert sted det er skrevet ;)

Så synes jeg da du skal have en pc gemt under bordet f.eks. og så bare have en mus og en skærm på bordet...

Med henhold til den software du skal bruge (altså de knapper og undersiderne med 35 varenumre) aner jeg ikke hvad ud skal. Supermarkeder må have et program de bruger. Hvis jeg skulle lave det ville jeg lave det som en hjemmeside, hvilket sikkert er meget mere bøvlet og langsommeligt, end det bilka bruger f.eks.

Hvis du vil lave det som hjemmeside kan jeg da hurtigt lave det, ved ikke hvad krav der er....
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 19:48 #12
jeg  ved  ikke  om  det er en  forkert  gruppe spørgsmålet er rejst i

Faldt over  et andet spørgsmål  til noget om SKÆRM  men  var  da rundt i  gruppen Programmer  eller om  der var en gruppe for SOFTWARE  men  nej  kunne  ikke  lige  finde  noget

og  nej  det  er ikke  noget  der kan  laves  som  en  hjemmeside

Jeg  skal bruge  den  skide  skærmfunktionalitet  til brug  for et  software-kasseapparat.  Naivt  jagter  jeg  den  bredest mulige  bruger-kreds  (alle  de gamle skærme med  Windows XP i bedste fald)  men  det  er  nok  naivt  -  så  det kan  da  godt  være  at  det  er  Windows 7 og så  en  skærm  som kan  det her  xom  medfødt  evne
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
20. februar 2011 - 22:01 #13
Skærme der ikke er født som touch kan ikke laves til touch.
Det er en fysisk umulighed.
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 22:13 #14
ok  jeg  vil  fordele  de  200 point  rundt  i  kredsen

idet  jeg har  fået svar på mit spørgsmål    som  desværre  ikke havde  mit  ønskemål  med

jeg smider  60 til hver af monstersurf fordi  du holdt liv i debatten  på et svært punkt
60  til snowmandk
og  80 til pstisen som den mest bidragende

håber jeg kan få lov til portionere  dem???
Avatar billede ottobp Novice
20. februar 2011 - 22:17 #15
damm  hvad  dælen  gik  galt  her????  de røg  på  min  konto

nogen med ide til  hvordan man rykker  et  felt tilbage???

er det  admin  vi  skal have fat i???
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2011 - 09:04 #16
Du opretter tre nye spørgsmål i den her kategori: http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/Skaerme/

De skal hver hedde "Point til XXXXXX" XXXXXX skal self erstattes med navnet. Husk at sætte de rigtige pointsatser på spørgsmålene. Når du har gjort det kan du evt. linke fra denne tråd til de nye spørgsmål ;)
Avatar billede ottobp Novice
21. februar 2011 - 09:18 #17
takker
Avatar billede ottobp Novice
21. februar 2011 - 09:34 #18
hallo alle 3  som  jeg  havde  tiltænkt  point  Har  nu istedet  oprettet  3  spørgsmål  målrettet  til  hver  af  jer  som  I  så  lige  skal  logge  ind  på  så  jeg  kan  kvittere  på  dem
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 16:34 #19
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 16:38 #20