Avatar billede scifo Nybegynder
24. februar 2011 - 14:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til Oracle DB i multiuser miljø

Hej eksperter.

Jeg arbejder på en Access DB, som skal forbinde og trække nogle data fra en oracle DB. Jeg har aldrig arbejdet med Oracle før, kun med Access, så dette er måske et dumt spørgsmål.

Jeg har læst mig frem til at jeg skal ind i mit kontrolpanel -> ODBC og tilføje Oracle DB'en for at kunne forbinde til den.

Mit spørgsmål ligger så i, at min Access DB skal placeres på et fællesdrev, og tilgås af 10-15 brugere. Skal alle brugerene så have lagt forbindelsen ind via kontrolpanelet? Er én gang nok? Eller er der en anden måde at gøre det på?

Tak for hjælpen

// Scifo
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2011 - 19:27 #1
if you use ODBC then ALL users need the odbc connection on their PC.

You can normally get the ODBC information from the registry and then execute the .reg file to create the ODBC connection for you.

http://www.fabalou.com/Access/General/quickodbcinstall.asp
Avatar billede scifo Nybegynder
24. februar 2011 - 21:25 #2
Hi terry,

Ty for your response.

Is there another way to connect to the oracle DB, then through ODBC? Another way that doese'nt require any external changes like registry or ODBC connection i control panel?
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2011 - 08:48 #3
You could try DSL-Less connections.

http://support.microsoft.com/kb/892490
Avatar billede scifo Nybegynder
28. februar 2011 - 16:10 #4
Ty for your help terry, I'll try with the ODBC connection with the .reg solution.
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2011 - 17:56 #5
thanks, hope you get something working.