Avatar billede snoew Novice
25. februar 2011 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny pc 7000kr

Hej

Jeg står i den situation at jeg skal have en ny bærbar til max 7000.
Det jeg skal bruge den til er Spil, billedredigering, evt lidt videoredigering, nettet og Office.
Vil gerne min have en 15,4" skærm.

Jeg har allerede kigget på nogle :
  Sony VAIO E Series VPC-EB3Z1E/BQ
  Lenovo Thinkpad L512 - Core i5
  ASUS X52JC-EX354V
Så vil høre om der er noget godt og skidt ved disse. Eller om der er nogle helt andre foreslag.

På forhånd tak.
Mvh. Simon
Avatar billede egidiussen Nybegynder
25. februar 2011 - 19:25 #1
Hejsa
Hvis du ikke skal spille meget krævende spil og de billedredigering kun er på hobby niveau så kan du overvejen en Asus U36J:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Asus+U36J&sp=all&pid=4674272
det er en flot maskine til pengene og den er hurtig og har lang batteritid.

Ellers er de 3 maskiner du selv foreslår også rigtig gode maskiner - dog ville jeg nok vente en måned eller to indtil Lenovos L520 tror jeg den hedder kommer - den har Intels nye processor og chipset "sandy bridge".

Læs evt lidt her:
http://www.computerworld.dk/art/114383?a=exp&i=80
Avatar billede snoew Novice
25. februar 2011 - 20:24 #2
Tak for svaret :) Men har lige et par spørgsmål mere :)

**(Mange af spillene er krævende, samt online.
Det er kun videoredigeringen som er noget som kun sker til tider.
Hvor billedredigeringen bliver brugt næsten dagligt.)

Men hvis det var dig ville du så vælge Lenovo frem for de to andre, hvis ja så hvorfor.

Jeg har læst det som stod inde på siden om L520. Men tænker mere på om den ligner L512 på alle andre punkter??

Så har jeg lagt mærke til at de køre med Intel HD Graphics. Er det godt? Eller hvis man skal have et grafik kort som "kan" noget skal man så holde sig til nVida og ATI Radeon i den prisklasse?

Er Lenovo maskinerne i thinkpad serien er de gode at spille på tænker på at mange af den jeg har set køre med Intel HD Graphics?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
25. februar 2011 - 21:55 #3
Jeg ville enten tage den fra Sony eller en af de kommende modeller fra Lenovo.
Lige nu er den Vario den mest kraftfulde af omtalte og rigtig god kvalitet (grafikortet er meget bedre end de andre). Lenovo ville jeg vælge for at få den nye (og meget roste) Sandy Brigde teknologi.
Hvis du har penge nok og er lidt frisk så vælger du en af de nye 15" macbook pro.
Hvis du skal arbejde rigtig meget med din nye computer så skal du måske prøve dem i reel life for at mærke hvad du bedste kan lide. Præcis derfor står jeg ikke tilbage for at anbefale Mac - det er bare kvalitet som bare kører - og deres touchpad styrer for vildt (se bare iphone og ipad.
Avatar billede snoew Novice
25. februar 2011 - 22:31 #4
Tusinde tak for hjælpen :)
Tror jeg har besluttet mig for en af de to.
Sony eller den nye Lenovo.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
25. februar 2011 - 22:37 #5
Ok - held og lykke.