Avatar billede Six Nybegynder
25. februar 2011 - 18:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Svensk pølseret!

Hej eksperter

Der må sidde nogen derude, der kan lave den bedste svenske pølseret overhovedet.

I mange af de opskrifter jeg finder, der står der at kartoflerne man putter i skal være kolde... Hvorfor skal de det?

Hvis i har en genial opskrift liggende, så vil jeg da gerne lige prøve den.

På forhånd tak :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
25. februar 2011 - 18:36 #1
Spurgte lige min mor :)

Hun siger at de skal være kolde, da de ellers går hurtigt i stykker, og pølseretten bliver smattet.
Avatar billede Six Nybegynder
25. februar 2011 - 18:37 #2
Takker :) Det giver jo egentlig god mening hehe :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
25. februar 2011 - 18:50 #3
Ja. Der er dog en anden der må bidrage med en opskrift :)
Avatar billede Six Nybegynder
25. februar 2011 - 19:16 #4
Jeg prøver en af de opskrifter jeg kan finde på nettet :) Men jeg takker for dit svar :)
Avatar billede thornor Nybegynder
25. februar 2011 - 20:14 #5
kartoflerne skal være kolde ellers smatter de ud: en god pølseret opskrift http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/438/Gryderetter-opskrifter/Svensk-poelseret-%28-Den-rigtige!-%29
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2011 - 21:29 #6
Jeg synes jo netop når det hele smatter sammen, så smager det bedst.
Jeg laver den gerne efter følgende "opskrift":

1-2 løg, snit og brun dem.
6-8 stk. pølser, snit i skiver og brun med løggene.
1 lille tomatpure.
En god sjat ketchup (heinz)
1/4 liter fløde.

Og hvordan kartoflerne så skal bruges, er lidt efter temperament. Jeg synes jo ovenstående smager godt oven på kartoffelmos. :o)
Avatar billede larsini Seniormester
26. februar 2011 - 09:34 #7
på dk-kogebogen.dk finder du en kanon opskrift som vi har brugt utallige gange - forstanderinden her i huset siger dog at nævnte opskrift skal suppleres med ½ dl piskefløde samt en spiseskefuld eddike, så kører det bare - velbekomme ps og kartoflerne skal/bør være kolde ;-)
Avatar billede Six Nybegynder
26. februar 2011 - 12:52 #8
Hey gutter - Jeg takker for jeres svar :D

Jeg kaster mig ud i gastronomiens mystik i aften og forsøger mig med en gang svensk pølseret.

PS: larsini - hvilken af opskrifterne derinde bruger i ? :)
Avatar billede Six Nybegynder
26. februar 2011 - 12:52 #9
Og jakobdo - Tak for din opskrift, jeg tror det er den jeg prøver i aften :D
Avatar billede larsini Seniormester
26. februar 2011 - 13:06 #10
uha - jeg var ikke klar over at der var så mange at vælge mellem. det er denne der rykker, 7.9 273 hedder den, sidste på listen over pølsesnak - god fornøjelse http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=7441
Avatar billede Six Nybegynder
26. februar 2011 - 15:22 #11
Kanon - Jeg takker mange gange larsini :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. februar 2011 - 17:00 #12
Måske vi kunne lave ekspertens svenske pølseret?
Og tage de bedste inputs fra alle. :o)
Eddiken har jeg ikke hørt om før, og skal da teste den næste gang.
Avatar billede larsini Seniormester
27. februar 2011 - 11:26 #13
og husk: det skal være røde pølser, alt andet er for fimset. eddike anvendes for at give det hele en "kant" i stil med den friskhed mormors gammeldaws varme kartoffelsalat havde!!!

tilt game over
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2011 - 12:17 #14
Og så skal man jo også huske at røde pølser ikke bare er røde pølser.
Nu vil jeg jo gerne udråbe mig selv til pølse-ekspert. :o)
Men de røde pølser som kan købes for 10-15 kroner, er jo intet i forhold til Steff, Langelændere etc...