Avatar billede Kolvig Nybegynder
27. februar 2011 - 22:17 Der er 3 kommentarer

Netværk mellem Win7 maskiner?

Hejsa....

Jeg har som overskriften fortæller, store problemer med at få mit lokale netværk til at fungere mellem mine Win7 PC.

Egentlig er problemet opstået for et stykke tid siden, men da min server er en XP PC. Så har jeg ikke haft brug for andet end at tilgå denne fra de forskellige Win7 PC'er og det giver ingen problem, så længe at alle maskinerne har samme arbejdsgruppe navn.

Men nu har jeg også brug for at tilgå en Win7 PC fra en Win7 PC og her går det helt galt for mig..... Jeg har nu prøvet at læse en del guides på nettet, for at lære at sætte Win7 op, så netværk mellem PC'erne kan foregå ukompliceret, som er tilfældet hivs man skal tilgå en XP PC.

Indtil nu har jeg forsøgt mig med følgende. På de Win7 PC'er jeg vil have til at snakke sammen.

Delingsindstillinger:

Slået adgangskode beskyttelse fra.
Slået deling til, så alle på netværket har tilgang til delte filer.
Slået netværksregistrering til.
Slået Fil og printerdeling til.

Så har jeg selvfølgelig på de pågældende PC'er valgt og delt de mapper der nu skal deles på netværket. Men med ovenstående indstillinger kan jeg godt se de delte mapper, men så snart jeg prøver at tilgå mapperne får jeg meddelelsen "Der kan ikke opnås tilgang til mappe XXXXX" - "du skal have tilladelse for at tilgå XXX kontakt netværksadministratoren"

Dog kan jeg godt tilgå "Delte mapper" som Win7 vist automatisk deler på netværket.

Nu ved jeg ikke hvad jeg efterhånden skal finde på at gøre, for at få det til at fungere?? - uanset hvad så virker til dæleme omstændigt at opsætte netværk på Win7.

Håber I kan hjælpe...

Mvh.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
27. februar 2011 - 23:14 #1
dvs. at via Windows stifinder kan du intet se når du klikker på Netværk?

Man kan da dårligt nok slippe for at "se" de andre Win 7 maskiner, men det erselvfølgelig Hjemmenetværket.
Jeg bruger da arbejdsnetværk eller hjemmenetværk imellem 4 Win 7 maskiner, det fungere upåklageligt, så længe de er tilsluttet strøm.

Dobbelt klik på den PC hvis filer eller mapper du øns´ker adgang til.
Hvis Win Sikkerhed vises, indtaster du et brugernavn og en adgangskode for komputeren og klikker Ok.
Det skal selvfølgelig være dem, der er sat op på netværkskomputeren
Avatar billede Kolvig Nybegynder
27. februar 2011 - 23:34 #2
Hej og tak for svar...:-)

Alle PC'er på netværket bliver vist på alle PC'er, men ud af 4 muligheder, har jeg kun tilgang til den PC som er beskrevet i topic. Men på denne kan jeg kun komme ind og se mapperne der er delt på maskinen - jeg kan ikke tilgå mapperne. Så får jeg den meddelelse med admistrator rettigheder....

Alle de andre PCer kan ses på netværket, men jeg kan slet ikke få tilgang til dem. - heller ikke overordnet delte mapper, som på ovenstående. Jeg har heller ikke ændret indstillingerne som beskrivet i topic andet end på den ene PC. Men de har alle som sagt alle samme arbejdsgruppe navn.

Et eller andet sted synes jeg det lyder til at det er noget meget grundlæggende der er galt, selvom jeg ikke lige kan sætte en finger på problemet. Men jeg tror det kunne være en stor hjælp hvis der kunne laves en lille guide i hvordan man sætter et lille netværk op på Win7. For så kunne jeg starte helt forfra og vide at det nu bliver gjort rigtigt....:-)

Mvh.
Avatar billede Kolvig Nybegynder
28. februar 2011 - 20:32 #3
LØST.

Når man vil dele på den måde jeg vil, er det ikke nok at højreklikke på den mappe du vil dele på dit netværk. Man skal højreklikke og vælge egenskaber og derinde vælge deling. Så får man muligheden for at dele mappen på de præmisser man ønsker.