Avatar billede Brichs Nybegynder
28. februar 2011 - 09:17 Der er 1 løsning

ksten harddisk er pludseligt skrivebeskyttet

Hejsa

Jeg har gennem længere tid haft en ekstern harddisk hvor alt det "vigtige" ligger på.

Pludselig, her til morgen, er den skrivebeskyttet; det vil sige alle filer står som "skrivebeskyttet" når jeg åbner dem, så jeg ikke kan ændre i dem. Samtidig er det umuligt for mig at kopiere filer til den eksterne harddisk. Jeg kan dog (heldigvis) få lov til at kopiere filer fra den; den siger jeg ikke har administratorrettigheder?

HAr prøvet at lege med cmd.exe og ATTRIB, men det kan jeg ikke få til at virke på hele disken.

Kører Vista Home Premium, ver 6, service pack 1.
Avatar billede Brichs Nybegynder
28. februar 2011 - 09:30 #1
Hmmm... tror selv jeg har løst den i sidste ende?

Jeg måtte ind og give alle brugere rettigheder til at gøre alt på dette drev. Så kørte den.