Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2011 - 17:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Undlad hvis tom

Jeg har noget php:
$oplysninger="Ordre fra\r\n
$firmanavn $cvr\r\n
$navn\r\n
$adresse1\r\n
$adresse2\r\n
$postnummer $by\r\n
$telefonnummer/$mobil\r\n
og meget mere...

Så vil jeg så spørge om man kan gøre sådan at hvis f.eks. $adresse2 er tom i formularen lader den være med at skrive noget i den mail jeg får??

Den ovenstående tekst kommer fra en fil der sender de indtastede oplysninger fra en formular til mig i en mail.
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
28. februar 2011 - 17:52 #1
if (!empty($adresse2)) { din kode her }
Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2011 - 18:41 #2
Der er flere hundrede af de der $adresse2 (bare med andet navn selvfølgelig) Kan man lave en som hedder noget ala if (!emty($everything)) {kode her}???
Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2011 - 19:18 #3
og hvad skal der stå ved din kode her?? er det hele filen eller bare:$oplysninger="Ordre fra\r\n
$firmanavn $cvr\r\n
$navn\r\n
$adresse1\r\n
$adresse2\r\n
$postnummer $by\r\n
$telefonnummer/$mobil\r\n
osv.
osv........"
Avatar billede webweaver Praktikant
28. februar 2011 - 23:45 #4
Hvad mener du helt præcist med, at lade være med at skrive noget i den mail du får? Skal der slet ikke stå noget i mailen så eller er det bare ved adresse2 der ikke skal stå noget?

Umiddelbart så er det jo sådan, at hvis $adresse2 er tom/false, så vil den heller ikke skrive noget der. Den vil dog stadig udføre \r\n ... Er det så det du vil have væk eller hvordan? ...
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2011 - 09:34 #5
Ja den skal lade være med at udføre \r\n. Dårligt formuleret herfra. Jeg har omkring 170 linjer og hvis der ikke står noget i felterne skal den ikke bare lave en tom linje ;)
Avatar billede sostack Nybegynder
01. marts 2011 - 10:52 #6
foreach($_REQUEST as $tingest)
{
  if("\r\n" != $tingest)
  {
    $returner .= $tingest;
  }

//karlos
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2011 - 13:02 #7
og hvad hvis jeg skal have 200 af $tingest?? kan man bruge $tingest+number?? Der er tre forskellige og 150 forskellige af hver hvis i forstår??
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2011 - 17:01 #8
#7 gik lige lidt hurtigt ovre i skolen ;)

Uddyber:

Jeg har $tingest1, $tingest2, $tingest3 osv. op til 150 (måske kommer der flere ;))
Jeg har også $eksembel1, $eksembel2, $eksembel3 osv. op til 150
Derudover har jeg $prøve1, $prøve2, $prøve3 osv. op til 150
Og sidst men ikke mindst har jeg $forsøg1, $forsøg2, $forsøg3 osv. op til 150. (Har altså 4 forskellige og ikke kun 3 som tidligere skrevet.)

De er skrevet sådan her:
$tingest1 $eksembel1 $prøve1 $forsøg1\r\n
$tingest2 $eksembel2 $prøve2 $forsøg2\r\n
$tingest3 $eksembel3 $prøve3 $forsøg3\r\n
osv. osv. osv.

Så vil jeg gerne have at hvis en linje er tom (hvis et felt er tom er de andre også) lader den være med at udføre \r\n, da det giver en masse trælse linjeskift.

Hvordan?
Avatar billede pstidsen Novice
02. marts 2011 - 20:34 #9
Eij come on?? er der ingen som ved det?? :D
Avatar billede pstidsen Novice
04. marts 2011 - 15:57 #10
Smid svar, hvis nogle vil have point. Ellers lukker jeg snart selv. Men hvis i vil have point, smid svar.
Avatar billede webweaver Praktikant
04. marts 2011 - 17:10 #11
Springer som sagt over her ... :)
Avatar billede pstidsen Novice
04. marts 2011 - 17:31 #12
Jeps, men andre??
Avatar billede pstidsen Novice
09. marts 2011 - 22:43 #13
lukket