Avatar billede thomasdk1 Novice
28. februar 2011 - 21:07 Der er 6 kommentarer

Harddisk Død pludselig mens computer kørte

Computeren frøs, ville ingenting blev nød til at genstarte

efter genstart ingen harddisk H: i bios / windows / osv.

har prøvet at sætte den til i en anden computer med andet sata kabel men samme resultat

virker som den ikke spinner op når den får strøm

Kører Windows XP pro

Det er en 500 Gb Western Digital SATA 2007

Har backup af noget men ikke alt

noget jeg kan gøre ????
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 21:41 #1
Det er en forudsætning for alle muligheder for at få data ud, at HDD spinner op. Så desværre nej, der er intet du kan gøre.
Motoren kan repareres på et special værksted, men så skal du helst være i familie med A.P. Møller.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 21:45 #2
Ps. det kan selvfølgelig også være printpladen som er røget, men det bliver det jo ikke meget bedre af. Bortset fra, at man teoretisk kan sætte en anden printplade på. Hvis man ellers kan finde en, og at det er det der er årsagen.
Avatar billede thomasdk1 Novice
28. februar 2011 - 21:45 #3
Kan det været printkortet der er defekt, og det så kan løses ved at skifte det (fra en HD magen til ?)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 21:49 #4
En prinplade skal ikke blot være af samme mærke, men være 100% identisk på alle måder. Så hvis det ikke er umuligt, kan det være meget svært. Og hvis det så ikke er det som er årsagen, er det jo spild af tid og penge.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 22:46 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 22:58 #6