Avatar billede oggebogge Nybegynder
03. marts 2011 - 09:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fælles Inbox i Outlook 2010

Jeg er lige blevet ansat i en lille virksomhed hvor vi benytter Outlook 2010.

Vi har en fælles mailadresse (support@XXX.dk), hvor alle indkommende mail havner i vores personlige inbox.

Mit ønskemål er at sætte op en sekundær inbox for support@XXX.dk.

Vi skal kunne se status på mails samt kunne besvare med afsender support@XXX.dk. Det er også fint hvis vi kan flagge mailen.

Jeg er ikke superskarp i Outlook, men mener vi har en Exchange.

Er der nogen der kan hjælpe til?
Avatar billede Blandy Praktikant
03. marts 2011 - 10:12 #1
Du kan ikke benytte samme addresse to gange hvis det er det du har tænkt dig.
Avatar billede oggebogge Nybegynder
03. marts 2011 - 10:22 #2
Nej. Det er ikke det jeg tænkt mig.
Idag kommer alle mail til Support@XXX.dk til vores personlige inboxer. Vi har derfor intet overblik på hvem der besvarer meilen eller om den er besvaret. Når mailen besvares så er det vores personlige mailadresse der står som afsender.
Giver det mere mening?
Vi skal altså håndtere dels vores egen mail og supportmailen i to forskellige inboxer.
Avatar billede niller10 Nybegynder
04. marts 2011 - 16:29 #3
Noget jeg har sat op til en af mine kunder er følgende:

Alle support mails går ind i på en konto eks. support@domene.no
Alle der har med support kan læse de mails der ligger i denne mailadresse og kan svare på.

Det er en konto der installeres som en imap i tilleg til deres egne mail adresser.

Det de kan nu er at hvis medarbejder 1 svare på en mail i support@domene.no vil modtageren se at mailen er sendt fra medarbejder 1

Et filter system blev sat op.. så hvis modtageren svare på denne mail til medarbejder 1 vil mailen ligges i en mappe som tilhøre med arbejder 1.

Det virker og med stor tilfredshed.
Avatar billede oggebogge Nybegynder
18. marts 2011 - 10:28 #4
Tak fro tipset. Jeg vil saette det op efter dit forslag.
Avatar billede oggebogge Nybegynder
18. marts 2011 - 10:31 #5
@niller 10. Shit. Gav mig pointen istedet. Jeg opretter et nyt indlaeg, som du kan besvare.