Avatar billede twtp Nybegynder
03. marts 2011 - 20:16 Der er 10 kommentarer

Problem med grafik kort

Hej Eksperter..

Nå mit geforce 8800 gtx er brændt af.. eller delvist brændt af.. gule streger lodret ned af skærm og blå hvis det er sort bagrund..

Jeg har købt nyt da jeg troede at det havde jeg styr på. men er nu randt i problemer.

Slukkede computeren tog det gamle ud. satte et nyt Asus  gtx 560 i. Det gik fint den startede op installerede driver fra cd der var med. Sad lidt på facebook og slukkede derefter computeren da jeg nu 2 timer senere tænder computeren igen. virker det ikke. SORT SKÆRM. og PC beep "Biiip bip bip bip" Enhanced video adapter" Mystisk. Computer starter op men med sort skærm hvad gør jeg?

Passer det så ikke til bundkortet alligevel. bundkort er et Psn-e SLI

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede doc_dozy Nybegynder
03. marts 2011 - 20:21 #1
Har du husket at tilslutte ekstra strøm til det nye grafikkort? Det kunne være at din strømforsyning er for svag, hvor mange watt er den på?
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2011 - 20:30 #2
Slettede du driveren til det gamle kort, før du installerede dit GTX 560?
Avatar billede twtp Nybegynder
03. marts 2011 - 21:16 #3
Der tilsluttet ekstra strøm.. der sidder en 850w psu i..

Nej jeg slettede ikke de gamle drivere..
Avatar billede twtp Nybegynder
03. marts 2011 - 22:36 #4
Hvad er den korrekte fremgangsmåde..

Har nu isat det gamle grafik kort for at kunne fjerne det.. når jeg har afinstalleret det slukkede jeg computer og isatte det nye. Men stadig ingen skærm ved opstart med det nye grafik kort.. Nå.. Men så satte jeg det gamle i igen og startede op. og så var det gamle blevet installeret igen.. Fjernede det igen og isatte cden med software til det nye. men for meldingen at man skal isætte asus kortet.? Hvad gør jeg nu
Avatar billede MasteM Nybegynder
04. marts 2011 - 08:46 #5
Vil lige tilføje.
Siden din bios siger biiiip når du starter den op har det intet med driverene at gøre overhoved.
Det biip din computer kommet med er dens måde at fortælle dig der noget galt.
Hvis du kan finde din manual til bundkortet burde der stå hvad det betyder.

Tjek at alle kabler i din computer sidder hvor de skal sidde.
Avatar billede twtp Nybegynder
04. marts 2011 - 10:52 #6
Hej MasteM

Jeg ser om jeg kan finde en manual til bundkort. Alle kabler sidder hvor de skal!
Avatar billede twtp Nybegynder
04. marts 2011 - 11:10 #7
Står ikke noget i manual men kan se at det benytter Award Bios codes og der står.
"1long, 3short    No video card or bad video RAM    Reseat or replace the video card."
Avatar billede twtp Nybegynder
04. marts 2011 - 11:23 #8
er en bios opdatering en mulighed?
Avatar billede milter Ekspert
04. marts 2011 - 11:45 #9
Avatar billede milter Ekspert
09. marts 2011 - 22:44 #10
Er der nogen fremskridt?