Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
04. marts 2011 - 12:54 Der er 2 kommentarer

TinyMCE konvertering af tekst til Word2007

TinyMCE benytter som standard størrelser:
font size = 1,2,3,4 osv el.
font size = xx-small, x-small, small osv

Når denne tekst indsættes i Word 2007 tolkes disse størrelser på min maskine til fx.
1 = 7,5 pt
2 = 10 pt
3 = 12 pt
4 = 13,5 pt

Dog ønsker jeg at 1 = 8 pt og 4 = 14 pt, da de ulige størrelser slet ikke er et standard valg i Word 2007.

Jeg ønsker ikke at rette i TinyMCE, da det vil kræve en opdatering af eksisterende tekster.

Default teksten kan jeg ændre i normal.dot filen, men det er kun 1 af de fire. Hvor sættes de andre?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. marts 2011 - 15:57 #1
Er lidt usikker på om dette er på rette vej.

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/apply-customize-and-save-a-document-theme-in-word-or-excel-HA001229924.aspx

Men jeg tænker det er et spørgsmål om at ændre størrelsen på de forskellige "headings" i word 2007.
Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
07. marts 2011 - 08:48 #2
Hej Jakob

Tak for dit svar.

Ang. themes, så kan man kun indstille overskrift og brødtekst. Det jeg søger er ændringer til de syv standard fonte som en modtager til kopieret tekst selv fortolker. Det er alt sammen brødtekst.

Word 2007 sætter det hele under typografien "Normal", og så bruger den indbygge størrelser, som jeg ser det, til at at definere at font size = 1 skal sættes til 7,5 pt. Derfor hjælper det ikke at ændre i headings.

Det er denne HTML der går galt: <FONT size=1>Lirum larum</FONT>

Hvis jeg i stedet benytter dette HTML:
<FONT style="font-size:8pt">Lirum larum</FONT>
, så bliver den også 8 i Word 2007, men det er langtfra en optimal løsning. Det burde kunne ændres hos modtager, der er i dette tilfælde er Word 2007.

Håber det kan lede dig eller en anden på sporet for jeg har ikke kunne finde noget som helst på google om det her...
Mvh.
Anders