Avatar billede Bayzter Nybegynder
05. marts 2011 - 03:17 Der er 14 kommentarer

windows 7 opgrade HJÆÆÆÆLP!?! :-)

Hey derude!

har et lille problem som jeg håbede nogen derude evt. kunne være mig behjælpelig med.

jeg har hidtil brug vista som OS... vel og mærked som en kopi. Men har så valgt at købe en familiepakke upgrade med windows 7, da jeg har en Xp liggende med licens til.

problemet ligger i at jeg skal ha instaleret Xp på min pc først for at kunne bruge windows 7 upgraden. Når jeg begynder at instalere Xp, ender det efter kort tid med en blå skærm hvorpå der står at jeg skal køre chkdsk hvis problemet opstår igen efter en genstart..... men uanset hvad jeg gør, ender jeg med den SA.AN. blå skærm igen og igen uanset hvad jeg gør......

Er der nogen derude der kunne ha et godt lille forslag til hvordan dette lille project gribes smartest an?

Mvh.

    Bayzter
05. marts 2011 - 08:49 #1
... vælger du FULD formatering ?
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. marts 2011 - 09:28 #2
For mig lyder det lidt som det der er beskrevet her:
http://support.microsoft.com/kb/931760

Du kan følge denne løsning - eller gøre det på den lidt mere voldsomme måde, nemlig bruge killdisk.

Killdisk er et program til at slette ALT på harddisken, ved en almindelig formatering gemmes der stadig filer på disken, men med killdisk kan du slette alt, så du får en helt tom harddisk.

Efter du har kørt en killdisk skulle det ikke være noget problem at installere Windows XP.

Den nemmeste måde at bruge killdisk på er, at installere killdisk på en anden computer, flytte harddisken over i den, og så køre programmet på den.

Læs meget mere om det på denne side:
http://www.killdisk.com/

Venlig hilsen
Frederik
Avatar billede Bayzter Nybegynder
05. marts 2011 - 10:58 #3
karise_larry : nej, har haft diskene ude og tilsluttet en anden pc, hvorpå jeg har kørt en ekspress formatering.

xuzem : Jeg prøver lige at køre killdisk på diskene, også køre xp igen :-)
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. marts 2011 - 11:11 #4
Super :)

Glæder mig til at høre hvad resultatet bliver :)

Skriv endelig hvis du skal have noget vejledning i killdisk, men det er nu ligetil :)

For lige at komme med en kort bemærkning, så er killdisk også ideel til hvis du skal videresælge en computer(m harddisk) eller bare harddisk, så du er sikker på at alle DINE data er fjernet.
05. marts 2011 - 11:38 #5
Ref: ...Den nemmeste måde at bruge killdisk på er, at installere killdisk på en anden computer, flytte harddisken over i den, og så køre programmet på den...

... KILLDISK skal ikke "instaleres", men køres/bootes fra en dertil beregnet CD og DERFRA køre KILLDISK proceduren.
Altså behøver ikke at ta' fysisk værktøj frem og flytte HD'en over i en anden PC ...
Avatar billede Bayzter Nybegynder
05. marts 2011 - 11:38 #6
Har fået killdisk installeret, og den er igang med køre den første HD. Men kan se der går ca 8 timer endnu før den er klar :-) Men jeg kommer lige med en opdatering lidt senere idag :-)
Avatar billede Bayzter Nybegynder
05. marts 2011 - 11:50 #7
okay, jeg har taget HD'en ud af den pc jeg er ved at lave, og har så sat den til min bærbare som en extern HD, hvorpå jeg så kører killdisk. Prøvede først at lave en boot cd da HD'en sad i den pc jeg er ved at lave. Men der skete ikke rigtig det store da den skulle til at "slette" data....
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. marts 2011 - 12:10 #8
#7 har haft samme problem med ikke at kunne køre killdisk som bootdisk, derfor den nemme måde, at flytte harddisken :) Men det er selvfølgelig min holdning til det :)
Avatar billede Bayzter Nybegynder
05. marts 2011 - 23:13 #9
Så blev den langt om længe færdig med at køre killdisk. Men desværre med samme resultat som før.... har lagt billed af fejlmeddelelsen op på nette her :

http://Zeroup.dk/get/imag004104.jpg
Avatar billede Frederik Nybegynder
06. marts 2011 - 10:21 #10
Nu har jeg søgt lidt på nettet, og det ser ud som om det er et driverproblem.

Men det ser ud til der også er en løsning til dette :)

Kig på dette link:
http://www.jvfconsulting.com/blog/102/STOP_0x0000007B_0xF78D2524_0xC0000034_0x00000000_0x00000000_Blue_Screen_During_Install_Of_Windows_XP.html

Her er opsat 5 punkter der skulle kunne afhjælpe problemet.
Avatar billede jager Nybegynder
06. marts 2011 - 12:08 #11
al bruge din cd hvor du først lave en alminlig install ved at boot op på cden du vælger i første omgang bruger difineret instal .bag efter starter du install fra windows og så vælger du upgrad og først her intaster du din produktnøgle.så får du en ren instalation man kan iøvrigt ikke opgrader fra XP til win 7
Avatar billede jager Nybegynder
25. marts 2011 - 23:34 #12
hvad sker der
Avatar billede Frederik Nybegynder
16. april 2011 - 11:43 #13
Er du kommet frem til en løsning?
Avatar billede Bayzter Nybegynder
17. april 2011 - 21:09 #14
undskylder min manglende tilbagemelding af mit problem!

Fik det desværre aldrig til at fungere, så måtte overlade det en bekendt og desværre betale et mindre beløb for det :-(