Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. marts 2011 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Min gamle computer er desværre gået død her i vinterferien, så nu står jeg og skal finde en ny.

Jeg er studerende og tager min computer med mig i skole hver dag. Derudover laver jeg lidt billedredigering i Lightroom 3, og så spiller jeg en lille smule. Need For Speed og andet. Jeg ville gerne at den kunne kører GTA IV, men det er ikke et krav.

Jeg har kigget på følgende ASUS, som jeg synes ser fornuftig ud:

http://www.computeam.dk/product/index/id/n53jg-sx214v/

Men jeg overvejer også om jeg skal vente på Sandy Bridge udkommer, da det jo efter sigende skulle spare yderligere på batteriet og være en endnu bedre grafikkort indbygget i processoren.
Hvad ville i anbefale?

Prismæssigt ville jeg gerne have det lå mellem 5000-6000 kr., muligvis op på 6500 kr. hvis det man får er noget ordentlig kvalitet og det kan noget.
Avatar billede DanielJ16 Nybegynder
05. marts 2011 - 13:53 #1
jeg syndtes du skal vente
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. marts 2011 - 14:02 #2
Kan se du er ny på Eksperten, men generelt er det sådan at svar er forbeholdt til dem der har det "definitive" svar og ikke bare kommer med en holdning.

At du har afgivet et svar gør at folk tror at problemet er løst, hvilket det jo ikke er. Jeg er ikke blevet meget klogere med det du har sagt.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
29. marts 2011 - 19:41 #3
Jeg lukker spørgsmålet da der ikke har været noget brugbart input.

Har valgt at købe en ASUS N53SV SZ280V :)
Avatar billede DanielJ16 Nybegynder
01. april 2011 - 14:35 #4
hei er den god at spille på og kan den køre de lidt mere kravene spil. jeg har nemlig også tænkt mig at købe en ASUS N53SV SZ280V :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. april 2011 - 11:48 #5
Så er min ASUS kommet, vil lige komme med nogen kommentare:

Tastaturet er lidt spongy, det hopper lidt når man trykker på det. Det regner jeg med er noget man kan vende sig til. Havde lidt bøvl med at jeg prøvede at bruge de programmer der fulgte med til at opdatere programmer, som så afinstallerede dem og ikke kunne geninstallere dem. Det fiksede jeg dog med den medfølgende Driver CD.
Som det er blevet skal man selv lave recovery DVD'er, der skulle til min bruges 6 stk.

Det er dejligt ASUS har lavet et lille lys ved siden af tændknappen så man nemt kan se om man kører på det indbyggede grafikkort i processoren eller man kører på GT 540m kortet.

Jeg havde læst mig til at N53 havde eSATA så troede også der var på den her, men nej. Der er 4 USB porte, hvor den ene er USB3.

Jeg har endnu ikke haft tid til at spille rigtigt på den, så ved ikke hvor godt optimus virker. Men når man højreklikker på en exe fil kan man vælge om den skal køre med nVidea eller Intel kortet.
Avatar billede DanielJ16 Nybegynder
11. april 2011 - 20:11 #6
okay:) har du nu prøvet at spille på den??
og tak for din mening om bærbaren
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. april 2011 - 22:08 #7
Har ikke haft tid til at spille så meget på den, har desværre en masse andet at se til.

Har dog en dag kørt Call Of Duty: Black Ops på den i omkring 1 time, det kørte ganske glimrende på den. Mener at det hele var sat til medium og kørte på Full HD.

Men det er så også hvad jeg har prøvet at kører på den af spil.
Avatar billede DanielJ16 Nybegynder
15. april 2011 - 18:43 #8
okay tak:D