Avatar billede wicked Juniormester
06. marts 2011 - 12:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Computere deaktivere trådløst netværkskort uafhængigt af hinanden

Hey Eksperter!

Jeg og min kæreste har hver vores mini PC, min er MSI og hendes er Asus. De er begge koblet op på et trådløst netværk med en netgear router WGR614v10.

Problemet er at netværkskortet på dem begge to bliver deaktiveret ca. 2-3 gange om dagen på dem begge, og det sker ikke synkront. Nogen gange kan de gøre det flere gange på en dag, andre gange sker der intet i et par dage.

Når det sket kommer der et rødt kryds over netværksforbindelsen i højre hjørne, hvis man går ind og forsøger at aktivere netværkskortet igen sker der intet. Der skal en genstart til før den kommer på igen.

Jeg har forsøgt at skifte router uden effekt, og jeg har haft formateret begge computere ligeledes uden effekt.

De kører begge med windows 7 og har upåklareligt i lang tid, men inden for de sidst 2 måneder er problemet opstået. Det eneste jeg lige har i tankerne er at det muligvis er en opdatering fra windows 7 der har lavet kuk i det.

Er der nogen der har løsningsforslag til dette vil jeg være jer evigt taknemlig :)

//Wicked
Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2011 - 13:51 #1
Hej ..

1.Den fejl er oftest fordi kontakten til trådløs er ustabil og er det en mini pc mener jeg ikke du har mulighed for at skifte til pcmcia indstikskort .

eller du har strømstyring på trådløst netværk

2. Du kan slå strømstyring fra trådløst netværk under avanceret egenskaber på netkortet.

Det har ikke noget med den trådløse router at gøre... ..Dennis
Avatar billede wicked Juniormester
06. marts 2011 - 14:30 #2
Hey tak for dit svar.

1. Jeg har ikke mulighed for at skifte til pcmcia kort nej, men jeg synes også det virker mærkeligt at det skulle ske på begge computere.

2. Rigtig godt forslag! Jeg har lige kigget på det og der var slået strømstyring til der tillod den at slukke for netværkskortet. Det er nu slået fra. Jeg prøver lige at køre et par dage på denne måde og ser om det har nogen effekt så vender jeg tilbage :) Tak for hjælpen indtil videre :)