Avatar billede eksperten__ Nybegynder
08. marts 2011 - 12:48 Der er 4 kommentarer

Find en fils log historie?

Jeg er havnet i en meget uheldig situation.

Sagen er den at der er blevet sendt nogle "PRIVATE" billeder til min kærstes mail af hende. Som jeg har taget! Men afsenderen påstår at billederne er blevet afleveret i hans postkasse på en USB.

Jeg er overbevist om, at han har lagt billederne ned på en USB fra hendes computer - da han forsøgte at lave den over et par dage.

Så mit spørgsmål er - kan man tage en fil der er sendt via mail, og se "loggen" eller noget andet - altså dens historie? Med hvornår og hvor den er oprettet og kopier mv. mv. ?

Mit alternativ er at kontakte politiet da der er tale om krænkelse af privatlivet og evt. computerindbrud - men det vil jeg selvfølgelig helst undgå.

På forhånd tak.
Avatar billede NCG Novice
08. marts 2011 - 12:55 #1
Nix, hvorfor tror du mon piratkopiering er så nemt?
Avatar billede eksperten__ Nybegynder
08. marts 2011 - 13:00 #2
:( det har du ret i.

Hvad så men en USB key? Er der en log på den, hvor man kan se alle handlinger i tidens løb?
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 13:03 #3
Det tætteste du lige kommer på det, er hvis du kigger i egenskaber på filen, og ser i detaljer. Der er nogle gange detaljer, hvor der står hvornår der sidst er ændret i filen, hvornår der er oprettet og sådan lidt.
Avatar billede eksperten__ Nybegynder
08. marts 2011 - 13:19 #4
Ja har jeg prøvet, uden held - når jeg downloader filen, bliver oprettelsesdatoen d.d. så den figurerer som nyoprettet..