Avatar billede KLS Novice
08. marts 2011 - 19:40 Der er 1 løsning

Søge med Regex i Array for at finde linier der skal bruges

Jeg har 2 arrays, det ene array bliver defineret af en tekstfil, som jeg læser ind i et array når mit program åbner op :

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Matchexpr = Split(File.ReadAllText("ordmatch.txt"), vbCrLf, -1)
        Label1.Text = Matchexpr.Length & "Variabler der ledes efter"
    End Sub

Det andet array bliver lavet når jeg vælger at åbne en teksfil med forskellige
variabler i

Private Sub OpenFileDialog1_FileOk(ByVal sender As Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles OpenFileDialog1.FileOk
        Dim objReader As StreamReader
        Try
            objReader = New StreamReader(OpenFileDialog1.FileName)
            foread = objReader.ReadToEnd()
            objReader.Close()
            RichTextBox2.Text = foread
            foArray = Split(foread, vbCrLf)
                    Catch Ex As Exception
        End Try
        RichTextBox2.Text = ArrayCollection
    End Sub

Det som jeg skal have ud af dette er at jeg søger på enkelte variabler, men skal have hele den streng ud der bliver match på.

Jeg er klar over jeg skal bruge en For lykke på en måde til at bladre igennem begge arrays, men mit problem er at jeg skal løbe variablerne igennem Matchexpr en af gangen så der søges på hele foArray inden næste værdi i Matchexpr skal søges efter.

Når der så bliver fundet et hit skal dette hit gemmes i en string, så jeg kan arbejde videre med det bagefter.

Nogle forslag til hvordan dette klares bedst muligt.
Avatar billede KLS Novice
09. marts 2011 - 21:27 #1
har fundet en hel anden måde at løse opgaven på.