Avatar billede nez Nybegynder
09. marts 2011 - 20:14 Der er 17 kommentarer

Hakker stadig i lyd og billeder

Hej eksperter..

Som jeg har skrevet om et par gange har jeg problemer med lyden og billede hvor den hakker..
Har haft den sendt ind 2 gange nu og de siger de har siddet og testet den i 5 timer osv uden noget resultat.. men fatter det simpelthen ikke.. Den står hverken som sådan nær nogen højtaler eller noget..

Har derfor lige installeret et PCI lydkort og deaktiveret det onboard i bios.. Men det hjalp heller ikke..

Kan det være processoren, rammene, harddisken som spiller et puds i alt det her??

Havde også det hele skilt ad da jeg satte lydkort i og pustet det rent og tøret det stille af og alt er nyinstalleret..

Der sidder nogen nanya PC2-6400U ram i 2 blokke af 2 gb stykket.. Men efter jeg har været i bios registrerer den kun 3347 ??

Har fundet den på nettet med alt skrevet som den indeholder..
Har dog en CORSAIR strøm 520 W istedet for en 250 w den er født med..

Generelt
Type Personal computer
Produktmodel Minitower
Bredde 18.3 cm
Dybde 45.5 cm
Højde 37 cm
Lokalisering Danmark
Processor
Type Intel Pentium E2220 / 2.4 GHz
Flerkernet teknologi 2 kerner
64-bit Computing Ja
Antal installeret 1
Maks. antal understøttet 1
Cachehukommelse
Type L2
Installeret størrelse 1 MB
Cache pr. processor 1 MB
Mainboard
Chipsættype NVIDIA GeForce 7050 / nForce 620i
Data-bushastighed 800 MHz
RAM
Installeret størrelse 4 GB / 4 GB (maks.)
Teknologi DDR2 SDRAM
Hukommelsesfrekvens 800 MHz
Model DIMM 240-pin
Konfigureringsegenskaber 2 x 2 GB
Controller for lagring
Type 1 x Serial ATA - integreret
Controller-grænsefladetype Serial ATA-300
Lagring
Harddisk 1 x 640 GB - standard - Serial ATA-300 - 7200 rpm
Optisk lagring
Type DVD-brænder
Kortlæser
Type Kortlæser
Monitor
Monitortype Ingen
Grafik controller
Type PCI Express x16 - indstikskort
Grafikprocessor/leverandør NVIDIA GeForce 9500 GS
Videohukommelse 512 MB
Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI), High-Definition Multimedia Interface (HDMI)
Lydudgang
Type Lydkort - integreret
Lydudgangsmodus 7.1 surroundkanal
Overensstemmelsesstandarder High Definition Audio
Indgangsudstyr
Type Mus, tastatur
Tastatur
Grænseflade USB
Mus
Teknologi Optisk
Grænseflade USB
Netværk
Netværk Netværksadapter - integreret
Trådløs LAN understøttelse Ja
Dataforbindelsesprotokol Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet
Egenskaber Wake on LAN (WoL)
Ekspansion / Konnektivitet
Expansion Bays Total (Fri) 2 ( 1 ) x frontadgang - 5.25" x 1/2H
2 ( 1 ) x frontadgang - 3.5" x 1/3H
4 ( 3 ) x intern - 3.5" x 1/3H
Antal Expansion Åbninger Total (Fri) 1 ( 0 ) x Processor
2 ( 0 ) x Hukommelse - DIMM 240-pin
2 ( 2 ) x PCI
1 ( 1 ) x PCI Express x1
1 ( 0 ) x PCI Express x16
Interface 6 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A ( 2 foran )
1 x mikrofon - indgang - 3,5 mm mini jack ( 1 foran )
1 x hovedtelefoner - udgang - 3,5 mm stereo mini jack ( 1 foran )
1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6-PIN FireWire
1 x mus - generisk - 6-pin mini-DIN (PS/2 Style)
1 x tastatur - generisk - 6-pin mini-DIN (PS/2 Style)
1 x netværk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
6 x lyd
1 x skærm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)
1 x skærm/video - DVI
1 x skærm/video - HDMI - 19-pin HDMI type A

Jeg vil høre hvad man kan opgradere den med og om det fx er bundkortet som har en fejl eller om det er processoren? Når hakken sker i lyden kan man se under joblisten at cpu grafen lige givet et hak op om så ned igen der i kurven..
09. marts 2011 - 21:35 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
(Gætter dog på Vista 32Bit)

Jo - et 32Bit M$ Styresystem kan kun 'se' op til ~4Gb og derefter fratrukket diverse, bla. Grafikram mm.
Så de 3347 Mb er rigtig nok...
Avatar billede nez Nybegynder
09. marts 2011 - 21:51 #2
Korrekt gættet :-) havde jeg lige glemt at skrive. Til grafikken? Det er ikke omboard grafik så burde vel ikke skulle trækkes fra i det samlede ram under system oplysninger?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
09. marts 2011 - 22:03 #3
Det handler ikke om delt ram eller ej.

32 bit kan maks opere med 4 GB hukommelse til allokeringer.

Alt der bruger hukommelse lægges sammen og du har hvad der bruges.

Et grafikkort på 512 mb f.eks. vil gøre så der maks kan bruges 3,5 GB ram.

Vil du udnytte dem alle skal du investere i et 64 bit system, og hvis du gør det vil jeg anbefale at købe Windows 7 i stedet for Vista ;)
Avatar billede egmose Novice
09. marts 2011 - 22:48 #4
Har du tjekket dine drivere?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 07:37 #5
umidelbart tror jeg du bare skal opdatere din bios fordi den åbenbart har probleme med lsæning af din hardware
hvis den har svært ved at huske ram der jo læses inden windows og du selvfølgelig har testet for fejl med

ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

test skal altid foregå inden windows er startet via cd ved at boote op på den - kommer der røde tal er det en eller flere klodser der er dårlige

hvad hedder det bundkort

måske SIW kan fortælle det

http://siw.en.softonic.com/

tryk motherboard til venstre og navnet vil fremkomme til højre
men ikke altid
Avatar billede nez Nybegynder
10. marts 2011 - 15:00 #6
Okay det vidste jeg ikke omkring ram. Hvordan opdateres bios? Hedder mit bundkort ikke det som står længere oppe med nvidia chipset osv? Kunne være jeg skulle installere windows 7 og så se om det hele ændrer sig. Driverne er opdateret og de rigtig er installeret. Har gået alt igennem.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 15:56 #7
nej det gør det ikke

kan ikke umidelbart se hvad det hedder og det kan siw måske heller ikke

ellers må du tage siden af den og fysisk se på bundkortet om der står et navn - det står som regel lige ved battertiet eller der omkring

m.v.h
Avatar billede nez Nybegynder
10. marts 2011 - 16:18 #8
Er det ikke det som står under mainboard som hedder geforce 7050 / nforce 620i. Men sidder med min mobil. Kigger lige når jeg kommer hjem hvis det ikke er det navn.
Avatar billede nez Nybegynder
10. marts 2011 - 16:44 #10
Okay. Hehe. Så må det hedde FC Micro star n1996
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 07:37 #11
selv google finder ikke meget så kortet må hedde noget andet
ved du hvilken sokkel der sidder på det f.eks

opdater dine drivere med denne her

slimdrivers

http://www.driverupdate.net/
Avatar billede nez Nybegynder
11. marts 2011 - 13:11 #12
Mainboard
Chipsættype NVIDIA GeForce 7050 / nForce 620i
Data-bushastighed 800 MHz

Hvis man sætter det ind over google og så kigger på billeder viser den bundkort.. men bare ikke lige noget der ligner det jeg har i computeren..
Avatar billede nez Nybegynder
11. marts 2011 - 20:10 #14
Så ved jeg det ikke. Kan ikke finde det på nettet. Hvad koster et bundkort?
Avatar billede nez Nybegynder
13. marts 2011 - 15:14 #15
har installeret windows 7 ultimate 64 bit nu.. umiddelbart er der ingen fejl endnu og den kan finde alle rammene osv.. hvis det er det eneste som den fejlede så er det da lidt latterligt eller hvad man kan sige at de sælger en computer med 32 og så det ikke virker for en skid.. :/ ..

Men smid lige nogen svar ind så i kan få nogen points for hjælpen og guidening..
13. marts 2011 - 15:19 #16
Ping...

En lille smule - deles mellem flere ...
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 07:11 #17
ok