Avatar billede birgittejensen Nybegynder
10. marts 2011 - 10:39 Der er 1 kommentar

Meta tags og google adwords

Hej,
Vi bruger Google Adwords på min arbejdsplads lige i øjeblikket, for at komme øverst i forskellige søgninger.
Er der en anden måde, man kan gøre det på, da det for os er ret dyrt at bruge Adwords. Det er også muligt, at det bare er mig, der ikke har forstand nok på det ved at tro, at meta tags kan erstatte Adwords, men inputs modtages gerne :-)
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2011 - 11:46 #1
meta tags er dybt forældet - dog stadig relevante at benytte så længe de bliver brugt korrekt, men en forbedring i placeringen skal du ikke forvente medmindre i på det groveste misbrugere disse tags nu.

Der er heldigvis også masser af andre tiltag der kan gøres for at forbedre jeres resultater uden adwords hvis det selvfølgelig ikke allerede er gjort - meget kort fortalt handler det blandt andet om at sidens både kode og indhold har en vis standard, fx korrekt brug af tags og attributter (title, meta, alt, h1, h2 osv), ingen inline javascript og CSS, godt og ofte opdateret indhold, en let tilgængelig navigationsstruktur osv. Dernæst er det vigtigt at få en masse relevante links ind til siden - så få samarbejdspartnere, pressemateriale osv til at linke til jer.

Uden at kende til jeres adwords så er der også rigtig mange der kan forbedre deres gevinst ved at analysere deres adwords godt og lægge den rigtige strategi for dem i stedet for blindt bare at sætte det op.

Så måske er løsningen en kombination af ovenstående.