Avatar billede nuser43 Praktikant
18. marts 2011 - 12:23 Der er 4 kommentarer

oprettelse af en database

Hej
Jeg har ikke arbejdet med Access før, men ønsker at oprette en database med mange typer data f.eks. både om personer, steder, ting m.m, hvorledes gør jeg dette??
Hvis nu det kun er noget omkring personer der er aktuelt, men jeg samtidigt ønsker at kunne finde yderligere oplysninger omkring en person, kan de resterende oplysninger så stå i et Word dokument som jeg kan finde via dataerne i databasen (under den pågældende person)??
Er der ikke noget med at man definerer databasen til at starte med??
Hvis det er rigtigt forstået, kan jeg så ikke tilføje yderliger data??
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. marts 2011 - 12:32 #1
Jeg tror at du vil have stor glæde af en lære-bog/hæfte... gå i en boghandet og køb et hæfte fra ex Globe om Introduktion til Access... der er flere til under en hund.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. marts 2011 - 12:41 #2
Eller evt købe videoern CCT nuggets. De er geniale når det kommer til OS og cisco certificering.
Avatar billede nuser43 Praktikant
18. marts 2011 - 12:54 #3
Det kunne være at jeg skulle prøve det, og hvis jeg så har brug for hjælp under vejs kan jeg jo altid spørge her.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 13:17 #4
Som antydet skal du nok arbejde dig igennem nogle lette 'lærestykker' for at lære nogle begreber og navne.

Når du er kommet et stykke vej, vil du vide hvad tingene bag fanerne i database vinduet er - tabel -foresørgsel- formular - raport

Derefter kommer, med endnu en indsats, evnen til kigge i andre access databaser og aflure hvordan de er skruet sammen.

Access har skabeloner som vi kender det fra word - Her kan man kigge , aflure, anvende og/eller udbygge.

Du har, ikke overraske, tænkt på det mest anvendte, simplest tænklige, anvendelsesområdet: Et peron register - som skabelon hedder det kontaktpersoner.

Hvis du prøver at kigge gennem de mulige skabeloner (menulinen->filer->ny), vil du se en række almindelige anvendelsesområder som der findes 'startdatabaser' til. Næsten al database udvikling går på at administrere nogle almindeligt forekommende 'forretningsområder'