Avatar billede kims0809 Nybegynder
24. marts 2011 - 11:17 Der er 13 kommentarer

Vise Tlf nr. på website, ud fra referrer, fx adwords, organisk, og tagged links?

Hejsa folkens

Jeg skal høre om der er nogen der har en ide til hvordan man kunne lave et stykke kod, forestiller mig Java. Der kan følgende:

Vise forskellige telefonnumre på et website ud fra referrer. Dette kunne fx være når man sender besøgende fra Adwords, eller de kommer fra google places, google organisk eller via et tagged link i en email. Nogle ideer til hvordan det kunne gøre?

Det skal bruges til at spore hvor mange der ringer fra de forskellige trafikkilder og med den i bagagen kunne konstaterer hvad der kan betale sig af markedsføring.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
24. marts 2011 - 11:19 #1
Det skal lige tilføjes at telefonnummeret jo skal være det samme igennem hele sitet, så når der klikkes videre igennem sitet skal den oprindelige referrer jo huskes så det altid er det samme telefonnummer der vises til den enkelte.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 11:33 #2
Mener du at det er JSP ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. marts 2011 - 12:40 #3
eller endnu værre - javascript?
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 12:51 #4
Og du har åbne spørgsmål fra 2006, måske på tide at lukke dem ?
Avatar billede kims0809 Nybegynder
24. marts 2011 - 13:10 #5
Meningen med scriptet er at det skal kunne fungere på diverse sider med diverse programmeringssprog, php, asp.net, asp, ren html, og det mener jeg ville være muligt med javascript.

Magic-mouse: Skal se om jeg kan finde ud af at lukke de spørgsmål hvis det er så vigtig for dig.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 14:46 #6
Kan stykke en bid kode sammen i aften hvis det er.

Det er nu ikke vigtigt for mig at du lukker de gamle spørgsmål. Men mange her (mig incl.) hjælper fordi det er sjovt at samle points.

Hvis du så har en historik af ikke at lukke dine spørgsmål er der ikke udsigt til at man får sine points og så forsvinder en del af sporten/motivationen/guleroden.

Jeg håber du forstår at det ikke vare en kritik, men et godt råd.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
24. marts 2011 - 14:59 #7
Hej Magic-mouse, det ville da være cool hvis du har en løsning på det.

Med hensyn til de åbne tråde, kan grunden til at jeg ikke kan lukke dem, være fordi der ikke er lagt svar på dem, altså kun kommentarer? Skal jeg ind under hver enkelt og så selv smide et svar og derefter lukke det? eller tildele point til mig selv?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. marts 2011 - 15:02 #8
ja, lige præcis - får du ikke et brugbart svar, så er det god stil at lægge et svar selv og lukke spørgsmålet.

Og mht. dette spørgsmål, så bør du også lukke dette, og så lægge det over under web / javascript hvor Magic-mouse eller andre så kan svare :-)
Avatar billede kims0809 Nybegynder
25. marts 2011 - 13:30 #9
Magic-mouse>> Fik du kigget på det der script halløj i går? Kunne være fedt at se det in action ;)
Avatar billede magic-mouse Novice
25. marts 2011 - 15:15 #10
Nej fik ikke lige kigget igennem.

Men har starten liggende her : http://www.magic-mouse.net/referr.aspx noget der kan arbejdes videre på.
Avatar billede magic-mouse Novice
25. marts 2011 - 15:22 #11
Tænkte sådan her hurtigt IKKE testet kode men bare en forestilling til hvordan det kan laves.
<script>
if (document.referrer != ''){
var referr = document.referrer;
if(referr == "www.side")
{
document.getElementById('kontakt_info').innerHTML = "+45 12345678";
}
else if(referr == "www.side2")
{
document.getElementById('kontakt_info').innerHTML = "+45 23456789";
}
</script>
<div id="kontakt_info"> </div>
Avatar billede magic-mouse Novice
28. marts 2011 - 08:19 #12
Glemte at skrive at løsningen ligger på siden. Du kan bare copy paste.

Den kan rafineres en del. Men det er evt. noget du selv kan lege med.
Avatar billede magic-mouse Novice
29. marts 2011 - 10:20 #13
Hej Kims
Var det brugbart?