Avatar billede Torstved Novice
25. marts 2011 - 20:39 Der er 3 kommentarer

Hmm jeg vil getne automatiserer bootstrap til fremtidig brug, kan jeg det?

Hej Eksperten.
Jeg sidder og leger med linux på USB men vil gerne lave et automatiseret boot af sticken, efter den har været igennem en installation i Windows. Er det muligt at kommunikerer med boot menuen direkte fra Windows. Og med hvilket sprog?
Ta2' Torstved
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 21:21 #1
ved ikke omdet er det her du mener

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

den kan i hvert fald boote selv med lyd og internet

man kan sige at hvis du havde en ny computer helt tom uden styresystem kunne du sætte denne her i og boote op på den uden videre.
Avatar billede Torstved Novice
25. marts 2011 - 22:06 #2
Jo det er sådan et jeg bruger http://www.pendrivelinux.com men jeg er igang med at compile min egen kerne, og vil have den til at sætte den selv som standart når den er sat til computeren, eventuelt som en installering i Windows eller som hardware der snakker med biosn og "overtaler" bios til at prioterer USB'en som højest når den skal finde ud af hvad der kan boote på systemet så den altså booter aTinux  når den er sat til, og helst ikke laver om på noget i PC'en permanent men kun overskriver standart indstillingen så man kan sætte usben i en hvilket som helst computer og linux så som standart vil loade på computeren, og jeg går ud fra at det skal skrives ind i en chip så construct læser den når den bliver mountet af bios. ;)
Så ville man netop kunne sætte den i en computer uden styre system uden at skulle ændre i boot priotetn så jeg er interesseret i om man kan det?
Håber det forklarede det :D
Ta2' Torstved
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 07:43 #3
jeg forstår godt hvad du mener men om det kan lade sig gøre ved jeg fasktisk ikke

normalt indstiller man sin bios til at starte som første boot usb og så vil den jo gøre det

m.v.h